Gå til innhold

Feiltenning på e46

LH000
 Share

Anbefalte innlegg

E46 316i N42

Bilen rister og fusker på tomgang og «dør» etter litt. Når jeg kommer opp til 2000rpm, så rister ikke bilen lengre.

Har akkurat byttet coils og tennplugger, for jeg har hatt samme feil før og da var det bare coils. Men ingen forskjell etter byttet… Tok diagnose og det står feiltenning på sylinder 1, 3 og 4…

Håper noen kan komme med forslag, eller vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misfire på 3 av 4 sylindre kan indikere en bakenforliggende feil. Disse er ikke fremmed for å hoppe over en tann pga slakt register. Da går de fortsatt, men ikke som de skal, selvsagt. Ville fått sjekket dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *MrB* skrev:

Misfire på 3 av 4 sylindre kan indikere en bakenforliggende feil. Disse er ikke fremmed for å hoppe over en tann pga slakt register. Da går de fortsatt, men ikke som de skal, selvsagt. Ville fått sjekket dette nærmere.

Så du tenker det mest sannsynlig kan være registeret?

Bilen har gått over 200k km, så ikke lite sannsynlig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Mest sannsynlig og mest sannsynlig….

Det er en drøss med ting som kan være galt. Men forstår du har kontroll på ting som coiler, plugger og bensintilførsel, og du har feil på flere sylindre. Om ikke en diagnose gir deg noe mer, så må man se på systemet rundt. Kompresjon/toppakning er én ting. Register er en annen. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...