Petter L Skrevet September 4 Share Skrevet September 4 Jeg hentet meg ut en ny I4M50 for 2 dager siden. Nydelig bil på alle måter, men en ting driver meg nesten til vannvidd. Den varsler med en svak "plong-lyd" uten at jeg klarer å se hva varselet er. Det kommer ikke opp noen melding i display eller head up. Bilen har Idrive 8.5 og jeg har vært gjennom hele menyen mange ganger. Noen ganger tror jeg at jeg har funnet hva det kan være, skrur av varsler etc, men dette varselet er der fortsatt. Det er ikke hastighetvarsel, ikke filvarsel, ikke avstandsvarsel, ikke oppmerksomhetvarsel, ikke meldinger, ikke trafikkvarsel osv. I tillegg er den ikke konsekvent. Den er mer ivrig i tettbebygde strøk, men ikke alltid. Kjørte gjennom Lillestrøm uten at den lagde en lyd, men gjennom Strømmen 5 minutter senere varslet den sikkert 10 ganger. Spesielt ivrig i lave hastigheter, nær rundkjøringer etc. Langs landevei er den roligere og kan være stille i 10 minutter, men brått varsler den 2-3 ganger på ett minutt. Noen som har noen idé om hva dette kan være? Har spurt 2 personer med samme bil og snakket med forhandler, men de aner ikke hva det er. Bilen må evt inn på verksted.... har en mistanke om at feilen er svært enkel bare man forstår hva det er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 4 Share Skrevet September 4 Er du sikker på at det ikke er generert et hastighetsvarsel?! Slår selv alltid av lane assist før jeg kjører, ellers har jeg ikke dette problemet du beskriver. Ta turen til forhandler, irritasjoner på en 2 dager gammel bil er uholdbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet September 4 Share Skrevet September 4 Jeg hadde det samme problemet. Det var varsel om endring av hastighet. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter L Skrevet September 4 Forfatter Share Skrevet September 4 6 timer siden, Ron Jeremy skrev: Er du sikker på at det ikke er generert et hastighetsvarsel?! Slår selv alltid av lane assist før jeg kjører, ellers har jeg ikke dette problemet du beskriver. Ta turen til forhandler, irritasjoner på en 2 dager gammel bil er uholdbart. Kan ikke være hastighetsvarsel. Den skrur jeg av. I dag pep den 4 ganger de første 50 metrene etter at jeg kjørte ut av garasjen, hastigheten var godt under tillat. Har en avtale med forhandler på fredag👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter L Skrevet September 4 Forfatter Share Skrevet September 4 5 timer siden, uglefossen skrev: Jeg hadde det samme problemet. Det var varsel om endring av hastighet. Den tanken har slått meg. Har sett de varslene et par ganger da det piper, men ikke hver gang… har avtale med forhandler på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter L Skrevet September 5 Forfatter Share Skrevet September 5 Takk for tipsene, nå er saken løst. Som @uglefossen var inne på så var det skiltgjenkjenninga. Bilen varsler med en plongelyd både da man nærmer seg en ny fartsgrense og da man faktisk passerer skiltet. Noe som vil si....nesten hele tiden i tettbebygde strøk. Langs landevei kan det kanskje være nyttig, men gjennom en by f eks så blir man jo nesten gal! Men nå er jeg kanskje ekstra følsom for lyder i bil. Nå skal jeg få skrudd dette av og nyte bilen uglefossen og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå