Atle_323i Skrevet September 5 Share Skrevet September 5 Jeg har bygget om en E21 318 til 323i. Motor er fra en bil jeg hadde. Motor er overhalt av en jeg kjenner. I forbindelse med ombyggingen har jeg komme til det punktet hvor motor skal startes. Men jeg får ikke start på motor. Følgende er sjekket ut. Bensin til mengdefordeler er ok, 5 bar trykk fra bensin pumpe. Bensin går ut til dyser når jeg løfter opp baffelen, mengdefordeler er grov justert etter oppskrift fra nettet, hvor man stiller CO2 skruen til det kommer bensin ut av mengdefordeleren. Gnist er tilstede, men noe svak. Dette kommer av at coil er av feil type, den for er facelift modell, der ballast motstanden er tatt vekk. Jeg skal "fikse" litt på den gamle coilen, og teste med den, da den virket når motor ble tatt ut. Vakuum i innsug, finnes ikke. Her må det være noe som ikke stemmer. Alle hull er enten tett eller har vakuum slange slik som det skal være. Min hadde EGR, og dermed er flere hull blendet i innsug. Kompresjon er testet ok på sylinder 1,2 og 3. Har ikke sjekket de 3 andre, da det i utgangspunktet skal være ok. Hvorfor får jeg ikke vakuum i innsug? Hva kan forårsake det? Vakuum må jeg ha, for at baffel skal løftes og gi bensin ut til dyser. Kan ikke se noen plass hvor det skulle komme inn luft på feil plass. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 5 Share Skrevet September 5 Nå er det veldig mange år siden jeg var borti K-jetronic men bruker den ikke en egen enhet for og starte? En "firkantet kloss" montert nede på blokka. Virker dette systemet? Er du sikker på at dysene åpner seg? Hvis motoren har stått lenge så kan de sette seg fast, de skal åpne på bensintrykket. Jeg tror jeg ville oppsøke Mercedesmiljøet for detaljer om K-jetronic. De brukte dette systemet i over 10 år etter at BMW hadde gått over til mer moderne systemer. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle_323i Skrevet September 5 Forfatter Share Skrevet September 5 5 timer siden, Rune-K skrev: Nå er det veldig mange år siden jeg var borti K-jetronic men bruker den ikke en egen enhet for og starte? En "firkantet kloss" montert nede på blokka. Virker dette systemet? Er du sikker på at dysene åpner seg? Hvis motoren har stått lenge så kan de sette seg fast, de skal åpne på bensintrykket. Jeg tror jeg ville oppsøke Mercedesmiljøet for detaljer om K-jetronic. De brukte dette systemet i over 10 år etter at BMW hadde gått over til mer moderne systemer. Den firkantet klossen du nevner er nok WUR, warm up regulator. Denne og mengdefordeleren er overhalte i Australia av K-Jet (Colin Duncan). Så mistenker lite rundt dette. Dyser er helt nye, og jeg testet den ene ved å ta den ut og se om bensin kommer ut, og det strømmer fint ut av den når jeg løfter baffelen, og tvinger bensinen til å flyte ut til dysene. Takker for innspill 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå