Johannes sør Skrevet September 17 Share Skrevet September 17 Har en liten ligging/ napping når jeg kjører med lavtturtall under gass pådrag. Feks på crusecontrol på flat veg å når en oppoverbakke kommer lugger/napper den i gasspådrag i 1 sek å ser turteller hoppe minimalt. tatt en return flow test på injector og alle viser ca de samme har byttet luft filter, diselfilter, renset egr, ingen feil kode i dash bord, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 17 Share Skrevet September 17 Kan vær greit å nevne hvilken bil og drivlinje det er snakk om om vi skal kunne prøve å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes sør Skrevet September 17 Forfatter Share Skrevet September 17 E91 2011 xdrive. 2.0 l 184 n47d20:) hva du mener med drivlinje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 17 Share Skrevet September 17 Du skrev det akkurat - xdrive n47 184hk. har du sjekket rulleomkrets på dekkene foran vs bak? Avvik her er et typisk punkt som kan forårsake lugging og napping i drivverket slik du beskriver, da fordelingskassen konstant prøver å utligne forskjellig omkrets. Skjer dette uten pådrag/ved jevn fart også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes sør Skrevet September 17 Forfatter Share Skrevet September 17 Har ikke sjekket rulleomkrets nei men skal sjekke det. nappingen skjer ved jevn fart når jeg må gasse i begynnelsen av oppoverbakken. Da kommer nappingen selv om farten er den samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 17 Share Skrevet September 17 Har vært ute for samme feil på en tidligere xdrive-bil jeg hadde. Da var fordelingskassen gåen og ble byttet. Men sjekk dekk først. Bør ikke være mer enn 0,4-0,5% avvik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes sør Skrevet September 17 Forfatter Share Skrevet September 17 Okay tusen takk for svar og skal sjekke opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå