Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Otis skrev:

Går bilen vanlig ellers?

Har motorlampe som kommer og går (får ikke diagnosert vill ikke bli lest med obd) men går som den skal etter min mening

Skrevet
14 timer siden, Andre Flisnes skrev:

Har motorlampe som kommer og går (får ikke diagnosert vill ikke bli lest med obd) men går som den skal etter min mening

Hva bruker du for å kjøre diagnose. Det er vel ikke utenkelig at det er noe muffens i ledningsnettet hvis du ikke får kontakt over odb, mister turteller og får motorlampe uten at bilen går i nødmodus. Det er mulig å feilsøke odb porten med multimeter (volt og motstand) for å komme videre.

Det å få lest ut koder bør være første pri, før man lader dele-kanonen.

Skrevet
9 minutter siden, PIIIPower skrev:

Hva bruker du for å kjøre diagnose. Det er vel ikke utenkelig at det er noe muffens i ledningsnettet hvis du ikke får kontakt over odb, mister turteller og får motorlampe uten at bilen går i nødmodus. Det er mulig å feilsøke odb porten med multimeter (volt og motstand) for å komme videre.

Det å få lest ut koder bør være første pri, før man lader dele-kanonen.

Har prøvd med "Mobilescan OBD" fra Thansen, men når man plugger den i så lyser den opp (viser at den får strøm) men den klarer ikke lese koder. fungert som den skal på andre biler. 

Har bladd gjennom arkivet på dokumenter på bilen og er notert ned at det kan være can-bus feil (ledningsgnag) Er det noen kjente plasser dette kan fårekomme?

Skrevet

1. Skaff deg kabel og ISTA pakka, når det kommer til BMW diagnose er det det sikreste og rimeligste hvis du har en bærbar pc :)

2. Du kan ohme can. Skal vise 120ohm. Er det avvik må du måle deg frem fra modul til modul til du finner brudd. Du trenger kabel diagram for å se rekkefølgen. 

Andre her har sikkert flere inputs, men vi er glade i ISTA eller proffe løsninger (Autel, Launch, Tipdon ol)og mindre happy med tema, temu, carly og andre 599,- bokser da de gir lite eller feil informasjon. BMW, selv gamle modeller gir mer og bedre informasjon enn mange nyere biler er i stand til å rapportere.

Skrevet
14 minutter siden, PIIIPower skrev:

1. Skaff deg kabel og ISTA pakka, når det kommer til BMW diagnose er det det sikreste og rimeligste hvis du har en bærbar pc :)

2. Du kan ohme can. Skal vise 120ohm. Er det avvik må du måle deg frem fra modul til modul til du finner brudd. Du trenger kabel diagram for å se rekkefølgen. 

Andre her har sikkert flere inputs, men vi er glade i ISTA eller proffe løsninger (Autel, Launch, Tipdon ol)og mindre happy med tema, temu, carly og andre 599,- bokser da de gir lite eller feil informasjon. BMW, selv gamle modeller gir mer og bedre informasjon enn mange nyere biler er i stand til å rapportere.

trend bare OBDkabel til usb og kjøpe programmvare på pc?

Skrevet
3 minutter siden, Andre Flisnes skrev:

trend bare OBDkabel til usb og kjøpe programmvare på pc?

Sw

 

Kabel finner du på finn/Aliexpress/ebay. Pass bare på at den har rett chip; "The K+DCAN cable is a USB device with FTDI 232RL / 232RLRQ chip"

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...