Gå til innhold

(BMW e61 520) 2007 modell Elektrisk feil


Vanessa spyker
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en e61 som jeg kjøpte for ca 2 måneder siden som jeg kjøpte i hast. 
var informert om Abs feil, hev senk feil på belg, og ett nytt hjullager framme måtte byttes. Viste seg dessverre etter litt tid at dette ikke var problemet. (Abs sensor skiftet 2 ganger).
 

Hjullager venstre side bak ble byttet men mistet så speedometeret å får ingen hastighet opp. På pc’en viser den litt hastighet så brytes den. 

 

får opp k-can feil på 75-80% av alle modulene i bilen.  Har nå dratt ut alle modulene i bilen og alle ser helt fine ut. 
mistenker ledningsbrudd i canbus? Aldri vært borti dette og tenke å høre om andre har erfaring med dette? Bak i hjulbrønnen ser du noen har vært før. Bilen har panorama men er ikke noe fukt eller vått inni bilen eller hjulbrønnen.

Håper noen har noen erfaring med dette eller noen gode tips!😊 
 

her er noen av k-can feilene 

Feil på K-line 

Kbm 

Lm

HKL

CON

Szm

Ccc

Combi 

Shd 

Dwa

Cas

Hud 

Ehc

Acsm

Ahm (henger module) 

 

IMG_1945.jpeg

Endret av Vanessa spyker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vanessa spyker changed the title to (BMW e61 520) 2007 modell Elektrisk feil

Det du burde gjøre er å ta ut en og en modul og se om kcan har feil eller ikke. Det kan også være dårlig pinner på en kontakt og dermed ser ting helt OK ut.

Ledningsbrudd på kcan er ikke vanlig, og er heller ikke enkelt å luke ut. Men har bilen noe utstyr som er ettermontert? Feks hengerfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har lest av feilkoder mellom at du tok ut hver modul?

Er dette alle moduler som går på kcan eller er det flere? KCAN knytter jo sammen alle moduler som går på KCAN, og dermed vil jo alle moduler klage.

En siste mulighet er jo at selve KGM/BCM eller hva det nå het igjen, har en feil i seg selv, og den kødder ting til. En annen ting du kan gjøre er jo å ha et oscilloskop og faktisk lese av KCAN og se hvordan bølgene ser ut på både høy og lav.
Du kan kanskje til en viss grad lese dette med et voltmeter, men da rekker man stort sett bare å se at volten er OK. Så du kan forsøke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tatt ut hver modul å liksom restartet å sett om feilen enda er der. Men ser at noen har vært i hjulbrønnen før, om det kan ha vært vann der før, men ikke per nå. Eventuelt om noe kan ha skjedd med ledningene da. Modulene er liksom helt fine i følge alle tester. Er mer ledningene jeg er på nå. Spesielt siden abs/antispinn å hev senk enda står 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...