Jump to content

(BMW e61 520) 2007 modell Elektrisk feil


Recommended Posts

Posted (edited)

Hei! Har en e61 som jeg kjøpte for ca 2 måneder siden som jeg kjøpte i hast. 
var informert om Abs feil, hev senk feil på belg, og ett nytt hjullager framme måtte byttes. Viste seg dessverre etter litt tid at dette ikke var problemet. (Abs sensor skiftet 2 ganger).
 

Hjullager venstre side bak ble byttet men mistet så speedometeret å får ingen hastighet opp. På pc’en viser den litt hastighet så brytes den. 

 

får opp k-can feil på 75-80% av alle modulene i bilen.  Har nå dratt ut alle modulene i bilen og alle ser helt fine ut. 
mistenker ledningsbrudd i canbus? Aldri vært borti dette og tenke å høre om andre har erfaring med dette? Bak i hjulbrønnen ser du noen har vært før. Bilen har panorama men er ikke noe fukt eller vått inni bilen eller hjulbrønnen.

Håper noen har noen erfaring med dette eller noen gode tips!😊 
 

her er noen av k-can feilene 

Feil på K-line 

Kbm 

Lm

HKL

CON

Szm

Ccc

Combi 

Shd 

Dwa

Cas

Hud 

Ehc

Acsm

Ahm (henger module) 

 

IMG_1945.jpeg

Edited by Vanessa spyker
  • Vanessa spyker changed the title to (BMW e61 520) 2007 modell Elektrisk feil
Posted

Det du burde gjøre er å ta ut en og en modul og se om kcan har feil eller ikke. Det kan også være dårlig pinner på en kontakt og dermed ser ting helt OK ut.

Ledningsbrudd på kcan er ikke vanlig, og er heller ikke enkelt å luke ut. Men har bilen noe utstyr som er ettermontert? Feks hengerfeste?

Posted

Eneste jeg vet som er ettermontert er Softclose på dørene. 
 

har gjort som du sier å ta en å en modul ut. 
 

usikker på om hengerfestet er ettermontert faktisk. 

Posted

Så du har lest av feilkoder mellom at du tok ut hver modul?

Er dette alle moduler som går på kcan eller er det flere? KCAN knytter jo sammen alle moduler som går på KCAN, og dermed vil jo alle moduler klage.

En siste mulighet er jo at selve KGM/BCM eller hva det nå het igjen, har en feil i seg selv, og den kødder ting til. En annen ting du kan gjøre er jo å ha et oscilloskop og faktisk lese av KCAN og se hvordan bølgene ser ut på både høy og lav.
Du kan kanskje til en viss grad lese dette med et voltmeter, men da rekker man stort sett bare å se at volten er OK. Så du kan forsøke det.

Posted

ja tatt ut hver modul å liksom restartet å sett om feilen enda er der. Men ser at noen har vært i hjulbrønnen før, om det kan ha vært vann der før, men ikke per nå. Eventuelt om noe kan ha skjedd med ledningene da. Modulene er liksom helt fine i følge alle tester. Er mer ledningene jeg er på nå. Spesielt siden abs/antispinn å hev senk enda står 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...