Gå til innhold

E70 lci - tvinge girkasse i nøytral, noen fiks ide til bedre løsning enn fra fabrikk?

The-Edge
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, 2011 E70

Det irriterer meg grenseløst at ikke bmw har giddet lage til en enkel måte å tvinge girkasse i nøytral på uten å måtte kravle under bilen og skru ned et panel og skru inn skruen. Dette er for meg helt uakseptabelt og uforståelig når de jo hadde en helt ok løsning for dette på prefacelift. Greit nok at det er en annen girkasse og løsningen er annerledes, men her kunne bmw fint fått til noe dersom de hadde giddet.. Det er jo helt uforsvarlig at man skal måtte kravle under bilen dersom man har fått stopp mitt i trafikken et sted og pokker ikke får trillet bilen ut av veien. Og det er heller ikke alle som har så stor garasje så når jeg har kjørt den inn på bukken der den må stå for å få løftelabbene på plass, får jeg knapt nok opp døren såpass at jeg kommer meg ut av bilen. Og kanskje man har behov  for en ørliten finjustering, dette blir jo helt gauda med den løsningen som er på disse i stedet for å kunne tvinge den i fri og gå ut av bilen og skubbe den frem siste 40 cm  til den er på plass.. 

Så før jeg begynner å prøve å klekke ut en løsning selv kan jeg jo høre om noen har laget seg en løsning hvor man kan gjøre dette fra kupeen noe ala preface metoden..

Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor må være i gang for å få tatt den ut av park,slik er det iallefall på min. Er jo enkelte tilfeller der det ikke er ønskelig å måtte starte opp eller la motor gå bare for å få dyttet den og om nå så skulle være at jeg har fått havari så den ikke starter i det hele tatt så vil jeg ha en løsning ala preface. Kan da virkelig ikke være bare meg som irriterer meg over mangel på sånn løsning på facelift når de fikk det til på preface..??

Endret av The-Edge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The-Edge skrev:

Motor må være i gang for å få tatt den ut av park,slik er det iallefall på min. Er jo enkelte tilfeller der det ikke er ønskelig å måtte starte opp eller la motor gå bare for å få dyttet den og om nå så skulle være at jeg har fått havari så den ikke starter i det hele tatt så vil jeg ha en løsning ala preface. Kan da virkelig ikke være bare meg som irriterer meg over mangel på sånn løsning på facelift når de fikk det til på preface..??

Sikker på at du ikke får den ut av park med kun tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Enes Yakici said:

Sikker på at du ikke får den ut av park med kun tenning?

Tro meg, jeg har prøvd da dette som jeg kan ha nevnt lenger oppe irriterer meg noe grenseløst. Kanskje det er noe feil med min, men funker det på andre e70 facelift??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror nok at motor må være i gang for å få nøytral og deretter kan man slå av motor i nøytral.

Men ja, det er dessverre slik at BMW gikk bort fra muligheten for å sette i fri fra inni kupèen i ca 2010 på E70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, derfor jeg funderer på å finne en metode for å operere den hendelen på girkassa (som tvinger den i fri) inne fra kupeen eller annet sted hvor man slipper å krype under bilen. Også på facelift er det jo mulig å ta ut dekselet nedi koppeholderen hvor man opererte denne på preface, burde vært mulig å koble på noe slags wiresystem eller noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...