The-Edge Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Som tittel sier, 2011 E70 Det irriterer meg grenseløst at ikke bmw har giddet lage til en enkel måte å tvinge girkasse i nøytral på uten å måtte kravle under bilen og skru ned et panel og skru inn skruen. Dette er for meg helt uakseptabelt og uforståelig når de jo hadde en helt ok løsning for dette på prefacelift. Greit nok at det er en annen girkasse og løsningen er annerledes, men her kunne bmw fint fått til noe dersom de hadde giddet.. Det er jo helt uforsvarlig at man skal måtte kravle under bilen dersom man har fått stopp mitt i trafikken et sted og pokker ikke får trillet bilen ut av veien. Og det er heller ikke alle som har så stor garasje så når jeg har kjørt den inn på bukken der den må stå for å få løftelabbene på plass, får jeg knapt nok opp døren såpass at jeg kommer meg ut av bilen. Og kanskje man har behov for en ørliten finjustering, dette blir jo helt gauda med den løsningen som er på disse i stedet for å kunne tvinge den i fri og gå ut av bilen og skubbe den frem siste 40 cm til den er på plass.. Så før jeg begynner å prøve å klekke ut en løsning selv kan jeg jo høre om noen har laget seg en løsning hvor man kan gjøre dette fra kupeen noe ala preface metoden.. Noen gode ideer? uglefossen og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 La bilen stå å gå 40 cm før der den skal stå i frigir så dytte den på bukken. (Plassen) også skru motor av når du har skyvd den inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Evnt tenning på, sette i nøytral og dytte så tenning av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The-Edge Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 (endret) Motor må være i gang for å få tatt den ut av park,slik er det iallefall på min. Er jo enkelte tilfeller der det ikke er ønskelig å måtte starte opp eller la motor gå bare for å få dyttet den og om nå så skulle være at jeg har fått havari så den ikke starter i det hele tatt så vil jeg ha en løsning ala preface. Kan da virkelig ikke være bare meg som irriterer meg over mangel på sånn løsning på facelift når de fikk det til på preface..?? Endret Oktober 24 av The-Edge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 8 minutter siden, The-Edge skrev: Motor må være i gang for å få tatt den ut av park,slik er det iallefall på min. Er jo enkelte tilfeller der det ikke er ønskelig å måtte starte opp eller la motor gå bare for å få dyttet den og om nå så skulle være at jeg har fått havari så den ikke starter i det hele tatt så vil jeg ha en løsning ala preface. Kan da virkelig ikke være bare meg som irriterer meg over mangel på sånn løsning på facelift når de fikk det til på preface..?? Sikker på at du ikke får den ut av park med kun tenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The-Edge Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 2 minutes ago, Enes Yakici said: Sikker på at du ikke får den ut av park med kun tenning? Tro meg, jeg har prøvd da dette som jeg kan ha nevnt lenger oppe irriterer meg noe grenseløst. Kanskje det er noe feil med min, men funker det på andre e70 facelift?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Nja, jeg tror nok at motor må være i gang for å få nøytral og deretter kan man slå av motor i nøytral. Men ja, det er dessverre slik at BMW gikk bort fra muligheten for å sette i fri fra inni kupèen i ca 2010 på E70. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The-Edge Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 Ja, derfor jeg funderer på å finne en metode for å operere den hendelen på girkassa (som tvinger den i fri) inne fra kupeen eller annet sted hvor man slipper å krype under bilen. Også på facelift er det jo mulig å ta ut dekselet nedi koppeholderen hvor man opererte denne på preface, burde vært mulig å koble på noe slags wiresystem eller noe der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Det er svært vanskelig å jukse det til på din bil. Det letteste er å gjøre det slik det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå