Swear Skrevet November 13 Share Skrevet November 13 Hei Ref. Tidligere post om bytte av motor fra 525 til 530 og feilmeldinger som kommer opp. Bla antispin, noen glødepluger selv om de er byttet, steering angle sensor -1489° hele stabilt. Har fått noe feilmeldinger på feil chassis nr i ISTA Når jeg prøver "enter ZUSB" av de forskjellige modulene i winKFP så kommer denne feil meldinga opp. Hva er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swear Skrevet November 27 Forfatter Share Skrevet November 27 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 27 Share Skrevet November 27 Det er jo egentlig ingen forskjell på moduler etter skifte av motor, slik du skiftet. Nøyaktig hva har du gjort? Swear reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 27 Share Skrevet November 27 Har du kalibrert/nullstilt rattvinkel sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swear Skrevet November 27 Forfatter Share Skrevet November 27 (endret) 17 timer siden, Otis skrev: Det er jo egentlig ingen forskjell på moduler etter skifte av motor, slik du skiftet. Nøyaktig hva har du gjort? Byttet motor+girkasse og hjernen sammen med cas modul til m57b30tu. Brukte hoved kabel (fra hjernen til motor) til forrige m57b25tu motor og resten av modulene ble ikke byttet. 16 timer siden, Øyvind L. skrev: Har du kalibrert/nullstilt rattvinkel sensor? Første gang så var det kompis som har forsøkt å kalibrere med Launch så feila det flere ganger for ukjent grunn. Den siste gang han forsøkte begynte å vise å da viste ratt vinkel -1400° uansett vinkel av rattet selv om før var det annet verdi. Jeg forsøkte å kalibere med ISTA etter på og da uansett kablirering så kommer verdien på samme -1498° og ingen endring. Forrige chassis til motoren som ligger nå i bilen hadde aktiv styring som ble ikke retrofittet i denne bilen. Byttet ut powersteering pumpe ved motor og ingenting mer. Tenkte kanksje jeg må kode vin på modulen men det feiler slik det står i bildet nr 1. Og på noen av modulene står ikke Vin nr. Verdiene enter 000000 eller yyyyyyyy som viser på bildet nr.2. Kan det være VO som klikker? Endret November 27 av Swear Mer detaljer info bla forrige chassis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swear Skrevet November 28 Forfatter Share Skrevet November 28 (endret) Jeg har tatt ut steering wheel sensor og vasket ut selve sensoren. Sjekket via INPA nå reagerer sensor. Men har fått feilmeldinger ang feil vin nummer som vises i bildet nr 1. Legger også ved modul tre Ref forrige post om active styring Hvem kan guide meg for å skrive om VO og fikse alle feilmeldinger vist i første bildet. Endret November 28 av Swear Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå