Bertiljn Skrevet Mandag kl. 20:22 Share Skrevet Mandag kl. 20:22 (endret) Hei. Har noen erfaring med oljeforbruk på 535i F10 N55-motor, event. unøyaktig nivåsensor? Endret Mandag kl. 20:26 av Bertiljn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mandag kl. 21:01 Share Skrevet Mandag kl. 21:01 Og ikke tydelig tegn på oljelekkasje? Som f.eks rundt oljefilter huset, kjøleren og etc? Så lenge det er orginal sensor eller sensor av god kvalitet så skal du ikke få feil målinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertiljn Skrevet Mandag kl. 21:07 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 21:07 Ingen synlige lekkasjer. Nivå sensor indikerte 1 nivå over minimum i går, og i dag har den indikert max på 3 målinger. Har mistenkt PCV-ventil, men er usikker. Har tenkt å tappe av olje for å måle mengden dersom computer (nivå sensor) gir beskjed om å etterfylle. Hva er normalt akseptabelt oljeforbruk for N55- motorer🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mandag kl. 21:19 Share Skrevet Mandag kl. 21:19 Jeg synes ikke at de nivåsensorene er spesielt gode nei. Har en på min N52 og ingen peilepinne. Den kan måle total 5 nivåer, inkl. min og max, så det er forståelig at den kan bomme med "ett hakk", men den finner på å bomme med to hakk også av og til, så det er noe å være oppmerksom på. Virker som at det skjer spesielt på høsten når kulda setter inn. Indikerer minimum, fyller på en halv liter så er den plutselig på max etterpå. Så her i huset er det ingen panikk om det plinger, men det fylles ikke opp mer enn en halvliter om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertiljn Skrevet Mandag kl. 21:22 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 21:22 Takk for beroligende erfaringsoverføring👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå