Anderspr0 Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 (edited) Hei, Får opp feilmelding om chassisfeil daglig. Fikk beskjed fra verkstedet at kompressoren til luftbelgene måtte byttes. Feilkode på "for lang senketid" (oversatt). Noen erfaringer på denne feilen? Må kompressor byttes, eller kan det løses uten bytte? Edited December 11, 2024 by Anderspr0
Otis Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Det er sannsynligvis ventilblokka. Og den sitter fast på kompressor. Kan skiftes separat, men BMW selger ikke delen løs.
Otis Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 Jeg kobler ikke helt sammen, hvorfor man skulle få den feilen, pga tørkefilter. Jeg så for meg at lufta som skal ut av belgene går via ventilblokka, men ikke via filter. Så om filter er for fuktig eller tett, så burde ikke det ha noe å si for senking av bil. Men det er en kjent sak at disse kulene ikke nødvendigvis tørker fort nok opp eller at de blir mettet. Det igjen kan skape problemer for ventilblokka/kompressor pga fuktig luft blir da sugd inn i kompressor og ventilblokk og skaper rust/korrosjon.
Anderspr0 Posted December 29, 2024 Author Posted December 29, 2024 På 12.12.2024 den 12.16, Otis skrev: Jeg kobler ikke helt sammen, hvorfor man skulle få den feilen, pga tørkefilter. Jeg så for meg at lufta som skal ut av belgene går via ventilblokka, men ikke via filter. Så om filter er for fuktig eller tett, så burde ikke det ha noe å si for senking av bil. Men det er en kjent sak at disse kulene ikke nødvendigvis tørker fort nok opp eller at de blir mettet. Det igjen kan skape problemer for ventilblokka/kompressor pga fuktig luft blir da sugd inn i kompressor og ventilblokk og skaper rust/korrosjon. Slik jeg forsto det, gikk lufta inn via filter, inn i blokka og inn til belger, samt motsatt påvei ut. Når ventilblokka suger luft med trykk igjennom filter, paserer noe luft, men når det skal ut naturlig uten trykk, kommer lite igjennom filtret. Godt mulig at det er helt på villspor.
Raymond86 Posted April 19 Posted April 19 Eg fikk de samme problemet med min F15 18 mod. Prøvde først bytte belger. Så ventilen på kompressoren. Problemet ble borte når den fikk ny kompressor. Skjedde noen dager etter garantien på bilen var utløpt selvsagt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now