AndersJH Skrevet Desember 22, 2024 Skrevet Desember 22, 2024 Har fått et problem med min 2011 X5 30D hvor det to av ti ganger ikke er mulig å sette bilen i park med girvelger. Spaken går i N, og jeg får varsel om å bruke elektronisk håndbrekk i stedet. Trykker jeg på P-knappen igjen, så går bilen i park. Får opp feilkode 4EC8 - Position sensor. Bilen har gått 173k km, og automatoljen ble sist byttet ved 159k km. Har ikke lagt merke til noe problem med kassen utenom overnevnte. I mangel på Ista og testplan i skrivende stund, lurer jeg på om noen har erfaring med dette problemet? Bekymret for at jeg må overhale/bytte mechatronic’en for å løse dette.
TurboJens Skrevet Desember 22, 2024 Skrevet Desember 22, 2024 https://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=2051098 Ser veldig likt ut for meg og veldig sannsynleg feil.
AndersJH Skrevet Desember 22, 2024 Forfatter Skrevet Desember 22, 2024 Ja, var fra den tråden jeg fattet mistanke mot mechatronic. Bare synd jeg ikke har en donorkasse å eventuelt ta mechatronic fra…
TurboJens Skrevet Desember 22, 2024 Skrevet Desember 22, 2024 Ville nesten tru at eit automatgirverksted kunne skifta berre den aktuelle sensoren så lenge resten av girkassen er i orden. Ville sjekka det i alle fall, om dei kan skaffe den.
Netlandet Skrevet Desember 22, 2024 Skrevet Desember 22, 2024 Kan fikse det, kontakt meg på Netlandet AS 😃 TurboJens reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå