Erik1233458 Skrevet Onsdag kl. 17:25 Skrevet Onsdag kl. 17:25 Hei, jeg fikk idag opp feimeldingen "Drivetrain. Stop carefully" i rødt, og bilen nekter å skru seg på. Ved forsøk på lading blinket ladeporten gult og nektet å lade. ladingen på displayet hoppet etter dette fra 80% til 100%. Jeg har lest ut feilkoder med ISTA+ og legger de ved her: Det kan jo se ut som at enkelte moduler/celler i batteripakken har tatt kvelden. Jeg ser også for meg at det å ta den til merkeverksted fort kan bli dyrere enn det bilen er verdt. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem nå. Er det noen som har erfaring med tilsvarende feil? Er dette noe de fleste verksteder kan ta på seg å reparere dersom det er gåene celler? Setter pris på alle svar. Hilsen Erik
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 18:06 Skrevet Onsdag kl. 18:06 Foreløpig er ikke dette noe et "vanlig" bilverksted kan reparere. https://elbilmek.no/ og lignende firmaer kan kanskje hjelpe. Merkeverksted kan fort bli for dyrt ja.
Erik1233458 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Heisann, liten oppdatering: Byttet ut 12v batteriet til en fra en annen bil, og feilkoden forsvant og bilen kan kjøres igjen. Så satser på at feilen holder seg borte. Tusen takk Lars89 og Jarod reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 12V-feil har lurt mange i3-eiere. Satt du inn likt batteri? Hvis du satt inn en annen type/størrelse må dette programmeres inn.
Erik1233458 Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Kan virke sånn ja Satte inn et fra en tesla for å teste, men har bestilt nytt originalt nå, så blir det kodet inn når jeg får det Lars89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå