Gå til innhold

N55 topp deksel lekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har fått lekkasje fra toppdekselet på bakre hjørne, rett over downpipen så kjente fort lukten 

Så da er det påtide å skifte pakningen, fant ut at pcv systemet er bygget inn i toppdekselet så tenker jeg kjøper nytt toppdeksel også siden bilen har gått 160tusen km.

da er spørsmålet mitt om folk har noen erfaring med å bruke andre toppdekseler enn orginalt? koster 6300 for orginal BMW fra Koed og rundt 1500 for en Elring fra Skruvat. Er det verdt å ta sjangsen eller bare gå for orginalt? Å er det noe annet jeg burde bytte når jeg er der?

Skrevet
On 2/17/2025 at 10:34 PM, Matua said:

Hei, Har fått lekkasje fra toppdekselet på bakre hjørne, rett over downpipen så kjente fort lukten 

Så da er det påtide å skifte pakningen, fant ut at pcv systemet er bygget inn i toppdekselet så tenker jeg kjøper nytt toppdeksel også siden bilen har gått 160tusen km.

da er spørsmålet mitt om folk har noen erfaring med å bruke andre toppdekseler enn orginalt? koster 6300 for orginal BMW fra Koed og rundt 1500 for en Elring fra Skruvat. Er det verdt å ta sjangsen eller bare gå for orginalt? Å er det noe annet jeg burde bytte når jeg er der?

Av tidligere erfaring vedr. Uoriginalt så har det fort blitt at jeg har måttet byttet etter en kort periode. Så det gikk fort opp i spinningen med å droppe originalt. Er du medlem av Bmwccn så har du rabatter hos GS i hvert fall. Husker ikke alle, men sjekk ut Bmwccn sin nettside. Er du ikke medlem så sparer du inn medlemsavgiften med en gang om du kjøper fra f.eks. GS 🙂 koed gir vel rabatter til e30meet medlemmer, men mulig jeg tar feil der.

Skrevet
2 timer siden, LP760 skrev:

Av tidligere erfaring vedr. Uoriginalt så har det fort blitt at jeg har måttet byttet etter en kort periode. Så det gikk fort opp i spinningen med å droppe originalt. Er du medlem av Bmwccn så har du rabatter hos GS i hvert fall. Husker ikke alle, men sjekk ut Bmwccn sin nettside. Er du ikke medlem så sparer du inn medlemsavgiften med en gang om du kjøper fra f.eks. GS 🙂 koed gir vel rabatter til e30meet medlemmer, men mulig jeg tar feil der.

20% på org deler, opptil 35% på alternative deler. Medlemsavgiften spares inn rimelig raskt ja, så absolutt å anbefale!

Skrevet

Ikke så sikkert at det er pakningen. På N57 så sprekker selve toppdekselet. Da renner oljen langs toppdeksel og ned i bakkant av motoren. Det ser ut som at det er pakningen, men er dekselet som må byttes.

Ta en ekstra god sjekk før du handler deler så slipper du gjøre jobben to ganger.

Skrevet
On 2/20/2025 at 10:36 AM, LP760 said:

Jeg nådde å bestille orginal del, komplett topdeksel med pakningen så godt jeg fulgte magefølelsen ser jeg.

brukte Koed men skal sjekke GS neste gang også. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...