Sunne Skrevet Torsdag kl. 18:34 Skrevet Torsdag kl. 18:34 Nylig bytta EGR og kjøler på garantien. Denne var helt gåen. Grunnet dette har både dpf og turbo tatt kvelden. byttet dette selv før jeg sendte bilen til BMW. Jeg VET at løpet er forsent for meg, da jeg byttet delene FØR jeg sendte bilen til BMW. Men! Jeg må si jeg syns BMW har gitt ut manglende informasjon om egr bytte og garantien. Denne garantien er jo ett resultat av ett søksmål mot BMW. Der er det da satt en rekke «krav» til hva BMW skal gjøre for å rette opp skaden. Jeg lette lenge før jeg fant denne informasjonen, men etter å ha lest den, lurer jeg på om BMW sluntrer unna kravene som er satt. utifra dette kontrollskjema for forhandlere i USA, vil det si at om egr er gåen. Så skal dpf og turbo sjekkes, er det ødelagt skal dette også repareres eller erstattes. Hvorfor blir ikke denne praksisen gjort overalt? Eller informert om av BMW? legger ved link https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10152288-9999.pdf
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 18:58 Skrevet Torsdag kl. 18:58 Problemet er nok at europeerne ikke stille samme strenge krav til BMW som amerikanerne gjør. BMW NA ble for eksempel saksøkt som følge av 3G-nedstegningen, så BMW kom opp med en ny 4G-modul for det amerikanske markedet. I Europa sier BMW at det ikke finnes en løsning og trolig vil de heller ikke gjør noe med det..
Sunne Skrevet Torsdag kl. 19:00 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:00 Frykter det er tilfellet. Men syns jo det er veldig spesielt at kravet som er satt ikke er satt for alle. ( mye mulig det er det også, at det bare ikke blir praktisert) For jeg finner faktisk ingen annen dokumentasjon på dette, eller saksdokumenter fra søksmålet 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå