Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig bytta EGR og kjøler på garantien. 
Denne var helt gåen. Grunnet dette har både dpf og turbo tatt kvelden. 
byttet dette selv før jeg sendte bilen til BMW. 
 

Jeg VET at løpet er forsent for meg, da jeg byttet delene FØR jeg sendte bilen til BMW. 
Men! Jeg må si jeg syns BMW har gitt ut manglende informasjon om egr bytte og garantien. Denne garantien er jo ett resultat av ett søksmål mot BMW. Der er det da satt en rekke «krav» til hva BMW skal gjøre for å rette opp skaden. 
 

Jeg lette lenge før jeg fant denne informasjonen, men etter å ha lest den, lurer jeg på om BMW sluntrer unna kravene som er satt. 
 

utifra dette kontrollskjema for forhandlere i USA, vil det si at om egr er gåen. Så skal dpf og turbo sjekkes, er det ødelagt skal dette også repareres eller erstattes.

Hvorfor blir ikke denne praksisen gjort overalt? Eller informert om av BMW? 
 

legger ved link 

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10152288-9999.pdf
 

 

 

 

Skrevet

Problemet er nok at europeerne ikke stille samme strenge krav til BMW som amerikanerne gjør. BMW NA ble for eksempel saksøkt som følge av 3G-nedstegningen, så BMW kom opp med en ny 4G-modul for det amerikanske markedet. I Europa sier BMW at det ikke finnes en løsning og trolig vil de heller ikke gjør noe med det.. :rolleyes:

Skrevet

Frykter det er tilfellet. Men syns jo det er veldig spesielt at kravet som er satt ikke er satt for alle. ( mye mulig det er det også, at det bare ikke blir praktisert) 

For jeg finner faktisk ingen annen dokumentasjon på dette, eller saksdokumenter fra søksmålet 😅

  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg spurte litt om dette da jeg hadde min inne sist uke, riktignokk Strandveien Auto i Trondheim. Spurte om di sjekket noe ekstra, turboer osv når di først holdt på, eller om det var bare del av å del på. Her var ikke noe særlig ekstra, mer å mindre del av å del på, med en enkel status på åpenbare ting 

Skrevet
2 timer siden, viggo E34 skrev:

Jeg spurte litt om dette da jeg hadde min inne sist uke, riktignokk Strandveien Auto i Trondheim. Spurte om di sjekket noe ekstra, turboer osv når di først holdt på, eller om det var bare del av å del på. Her var ikke noe særlig ekstra, mer å mindre del av å del på, med en enkel status på åpenbare ting 

Ja, dette har jeg stussa på. Syns jo det er rart om det ikke er samme rutine i alle land. At dem har ett vist skjema å følge? 
 

Er jo liten tvil om at andre komponenter påvirkes av gåen egr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...