Svein M B Skrevet April 16 Skrevet April 16 Jeg har problemer med bakluken på min X3 F25 2011. Den har nå begynt å fuske. Det kommer noen ulyder, nærmest knirkelyder når jeg åpner og lukker luka. Når jeg skal åpne eller lukke luka beveger den seg et stykke før den stopper. Hvis jeg dytter litt forsiktig går den hele sekvensen. Kan det være noe galt med bryteren, dårlig forbindelse, manglende jording ?
Svein M B Skrevet i går, 06:54 Forfatter Skrevet i går, 06:54 Den er elektrisk styrt. Testet med å åpne og lukke den med knappen på nøkkelen, og resultatet var det samme. Så det kan jo tyde på at feilen ikke er i bryteren. Det hender av og til at den virker som den skal, men som oftest jukser den. Så jeg mistenker en dårlig kontakt et sted. Er det noe man vil kunne avdekke med et diagnoseverktøy?
Otis Skrevet i går, 11:14 Skrevet i går, 11:14 Når luken er igjen, ser du om alle sprekker rundt luka er jevne? Altså at luken er rett på alle måter.
Svein M B Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Ja luken ser jevn og fin ut. Kan ikke se noen skjevheter.
TurboJens Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Min F46 knirka litt og, det blir mykje bedre av å smøre kuleledda på motorane. Usikker på om det er samme patent. Neste sted er å ta dei av, reingjere det og ha på noko grease.
Svein M B Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Ja, men jukset den også eller bare knirka den?
hauken Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Det er vel heller ikke uvanlig at de blir slitt og må byttes etter 12-15 år?
Otis Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Jeg er nok enig i hauken, og at det kanskje på tide at en demper/motor må skiftes. Det er jo lager inni disse motorene, så mulig noe er gått tørt? Du kan evt forsøke å klipe med tommel og pekefinger, på diverse punkter på motorene, når du betjener luka, for å se om du kan kjenne hvor den knirker mest. Lyd er jo vibrasjon, så du burde kunne kjenne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå