Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk at det er steinsprut på innsiden som gir startskuddet også bobler det utover. En 'uting' på nyere biler er også at det skal vere null panelgap, da får man fanger og skjerm som vibrer mot hverandre som over tid gir rust.

Løsningen for vår del som vi gjorde på vår F31, heldigvis før det var komt rust, er å ta av fangere å sideskjørt, få lagt ppf rundt kanten også "forsegle" innsiden av skjermen med rustbeskyttende voks eller grease. 

Skrevet
3 timer siden, *MrB* skrev:

Skulle gjerne sagt ta kontakt med BMW Norge, men der har jeg bare fått svadasvar de gangene jeg har prøvd.

Forhandler tar ikke beslutningen, men har vel visse føringer for hva som skal registreres eller ikke. Et grovfilter om du vil. Om de har sagt nei er det vanskelig å komme videre, er jeg redd. Uansett hvor feil de måtte ta.

i mitt tilfelle var det Sulland otta som dokumenterte rusten å sendte garantisaken lokalt til sulland lillehammer da otta ikke lengere er autorisert bmw forhandler, det ble avgjort av garantigjengen på lillehammer etter at de fikk dokumentasjonen.

lokalt her så er det 2 andre f01 som har vært inne for akkurat samme rusten, og en f11.

Skrevet
23 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

lokalt her så er det 2 andre f01 som har vært inne for akkurat samme rusten, og en f11.

Jeg fikk godkjent sinkslipp på alle 4 dører, men boblene på hjulbuen bak fikk jeg avslag på. 2014mod f11, Bavaria Ålesund

Skrevet
3 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Jeg fikk godkjent sinkslipp på alle 4 dører, men boblene på hjulbuen bak fikk jeg avslag på. 2014mod f11, Bavaria Ålesund

irriterende at det skal være så forskjellig va som blir godkjent på garanti og ikke.

Skrevet
2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

irriterende at det skal være så forskjellig va som blir godkjent på garanti og ikke.

Lagt ved bilde av det som ikke ble godkjent

IMG_7099.jpeg

Skrevet
2 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Lagt ved bilde av det som ikke ble godkjent

IMG_7099.jpeg

avslag fra han du møtte i skranka eller lengere opp ? hadde klagt på dette siden såpass mange har fått dette igjennom tidligere.

Skrevet

Har prøvd å finne hva som står i disse garantibetinelsene, men finner de ikke. 

I følge Jæger ligger disse på BMW sine nettsider men finner kun dette: I tillegg har alle nye BMW tre års lakkgaranti og 12 års gjennomrustningsgaranti.

og er ikke disse boblene tegn på at det har rustet igjennom?

Ellers er det jo fristende å kjøre til DOKKA selv om det er et godt stykke vei unna. Ser jo også fra tidligere innlegg her på forumet at det er varierende resultat etter hvilken forhandler man går til, noe som også kommentarer i dette innlegg tydelig viser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...