F00rnes Skrevet Mai 5 Skrevet Mai 5 hei! Har en e61 dær jeg har byttet førerstoler fra hel elektrisk standard stoler til hel elektrisk msport stoler og lagt til inn vo og kodet bfs/smfa fas/smfb men sete er helt dødt. Det orginale setet fungerer men ikke det nye har prøvd og bytte over hjerne og bytte bryterpanel men til ingen nytte er det noen som har vært borti dette før? Noen som har forslag til feil. Fikk blant annet feilkode dær det sto internal fault supply tm30s
Otis Skrevet Mai 6 Skrevet Mai 6 Det er nok manglende strøm inn til stol som er problemet. Årsmodell du har og du tok deler fra?
F00rnes Skrevet Mai 6 Forfatter Skrevet Mai 6 (endret) Har 2005 modell men er usikker på hvilken årsmodel setene er ifra da de har stått lenge før jeg kjøpte dem av en som kjøper biler og demonterer og selger deler av dem. Eneste som fungerer er at det blir lys i memory knappen når jeg trykker på den mens passajser setet fungerer alt utenom å justere sete fram eller tilbake og sete sensor for om det sitter noen i setet Endret Mai 6 av F00rnes
Otis Skrevet Mai 6 Skrevet Mai 6 Det ser ut som du mangler strøm inn på pinne 7, på den kontakten som kommer fra bilen. Det gamle setet skal ha strøm inn på pinne 3, mens det nye skal ha på pinne 7. Kan det stemme?
F00rnes Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 21 timer siden, Otis skrev: Det ser ut som du mangler strøm inn på pinne 7, på den kontakten som kommer fra bilen. Det gamle setet skal ha strøm inn på pinne 3, mens det nye skal ha på pinne 7. Kan det stemme? Er ikke helt sikker prøvde å bytte om pin 3-7 men skjedde ikke noe dette er kontaktene jeg har
Otis Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Den til høyre heter X13989 og leverer strøm til sete modulen, og det er likt på alle seter som har elektronikk. Mens den gule til venstre, den heter X275. Det må være en pluss ledning inn på pinne 3 på den gule X275, for det skal gå videre til kontakten på bryterpanelet på pinne 2. Da skal ting fungere. Pinne 3 på X275 skal egentlig få strøm fra F68. Men det jeg gjorde var å bare ta strøm fra X13989, den tykke røde med blå stripe. Og laske over til X275. For strømmengden som kreves av X275 kontakten er ganske lite, siden det er X13989 som hele setet får strøm fra.
F00rnes Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 På den gule er det er det allerede ledninger på pin 2 og 3
Otis Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Er den gule kontakten allerede montert i bilen? Den så litt lang ut...
F00rnes Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 Ja den er orginal har bare løsnet på et par klips under gulvtrekket for bedre tilgjengelighet
Otis Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Nå fant jeg ut av det! Tror jeg.... Den gule kontakten, mangler den en motpart på den gule X275, på pinne 13?
F00rnes Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 Har endeli fått litt tid til og se nærmere på ledningene og det er en del ledninger som ikke har en motpart men ikke pin 13 den er ledig på begge deler men her er oversikt over pinner og mangler pin 23 på den store gule og pin 1-2 på strømforsyning setet har 2-3-5-7-9-10-11-23 kontakt x275 bilen har 2-3-5-7-9-10-11 kontakt x275 Setet 1-2-5-6-7-8 kontakt x13989 bilen 5-6-7-8 kontakt x13989 mr.pingu reagerte på dette 1
Otis Skrevet Mai 7 Skrevet Mai 7 Pinne 23 på x275 er styrestrøm, som er aktivert når fører er tilstede. (Tror jeg) 58G. X13989 pinne 2 er kbus fra knapperekka i midten på dashbordet. Pinne 3 på x13989 er en tynn pluss kabel fra F68.
F00rnes Skrevet Mai 7 Forfatter Skrevet Mai 7 Så det vil si at jeg må trekke opp 3 nye kabler? Er f68 en sikring? Og hvordan får jeg koblet på kbus fra knapperekka og hva er 58g🫣 ikke så veldig god enda på det tekniske temmelig fersk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå