christivn Skrevet Mai 26 Skrevet Mai 26 Hei, sliter med kondens i frontlykt på førerside på min 2017 mod F31. Er ikke alltid det blir kondens når det er vått, eller om jeg vasker bilen, men hovedsakelig så skjer det når det har regnet og det er vått på veiene.. Har brukt en varmeovn for å få fjernet det midlertidig den siste stunden. Hva kan være grunnen? MÅ jeg åpne lykten og evt legge ny butyl? Eller kan det være andre grunner?
mowz Skrevet Mai 26 Skrevet Mai 26 Om det blir kondens eller ikke inne i lykten kommer vel an på duggpunktet til luftpakken. Når du kjører med "varme lykter" med vannsprut på lykteglasene vil de kunne kjøles ned nok på baksiden av glasset til at vanndampen vil kondensere. Samme hvis du vasker den med kaldt vann fra hageslangen som er 5-10 grader og luften inne i lykten er varmere. Men det er tydelig at fuktighet kommer inn og at lykten ikke er 100% tett. Det går an å prøve en quick fix ved å legge inn en så stor pakke silica gel du får plass til og se om det løser problemet, men det vil antagelig bare fungere om "lekkasjen" ikke er for stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå