wSax Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Hei! Har en 645Ci som gir feilkode på airbag når nøkkelen vris om (før motoren skrus på). Jeg har kun fått lest av feilkoder med en håndholdt feilkodeleser. Feilkoden "964A Resistance, firing circuit, thorax airbag, driver, too high" ligger inne på modulen "TMFA Door Module, Driver". Jeg finner ikke så mye konkret om denne feilkoden på nettet, men noen peker på dørmodulen. Noen andre forslag? Ser at spenningen fra safety and gateway module er 10V, i motsetning til batterispenningen som er på rundt 14.4 V (med motor i gang naturligvis). Det hører med til historien at dørtrekket ble tatt av i fjor, uten at det umiddelbart utløste feilkoden, som først kom sporadisk ved oppstart, men som nå utløses nesten ved hver oppstart. Bilen hadde i våres problemer med høye spenningstopper ved oppstart, på grunn av ødelagt dynamo, men dette er nå ordnet. Jeg får tilgang til INPA i morgen. Noen tips til tester eller parametre som bør sjekkes i INPA?
Yngvejos Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Det skal liten økning i motstand til for å trigge disse feilkodene. Prøv å koble fra kabelen til airbag og koble den til ett par ganger for å rense kontaktene. Ofte er det ikke mer som skal til.
wSax Skrevet Juni 4 Forfatter Skrevet Juni 4 8 timer siden, Yngvejos skrev: Det skal liten økning i motstand til for å trigge disse feilkodene. Prøv å koble fra kabelen til airbag og koble den til ett par ganger for å rense kontaktene. Ofte er det ikke mer som skal til. Takk for tipset! Skal teste det i dag.
wSax Skrevet Juni 5 Forfatter Skrevet Juni 5 På 3.6.2025 den 21.50, Yngvejos skrev: Det skal liten økning i motstand til for å trigge disse feilkodene. Prøv å koble fra kabelen til airbag og koble den til ett par ganger for å rense kontaktene. Ofte er det ikke mer som skal til. Demonterte dørtrekket og sjekket ledningene. De så veldig fine ut. Ohmet de uten å se noe avvik på ledningene. Monterte alt tilbake, og det ser ut til å ha løst problemet. Glad jeg ikke bare kjøpte en ny dørmodul med en gang. Takk for et godt tips! Yngvejos reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå