Tore Kn Skrevet Juni 22 Skrevet Juni 22 Hei Muligens ett dumt spørsmål, har søkt og lest mye om problematikken med dekk dimensjoner og rulle-omkrets ved valg av dekk til BMWer med XDrive, men har ikke funnet ut om dette gjelder Hybrid bilene til BMW også. De har vel et litt annet firehjulstrekksystem ? El drift på bakhjul og bensin motor på forhjul, er det noe kobling i mellom disse som tilsier at det er viktig med like/stjernemerkede dekk ? Gjelder en X1 Xdrive 25 e F48, 2021 model
laffe Skrevet Juni 22 Skrevet Juni 22 (endret) Siden det, slik jeg har forstått det, ikke er noe fordelingskasse og kobling mellom for og bakaksel på disse vil jeg tro det ikke er noe som tar skade av å ikke kjøre med stjernemerka dekk her. Men sikkert greit å ha mest mulig lik rulleomkrets på alle hjul for minst mulig forstyrre hva bilen oppfatter som forskjell i hastighet mellom for og bakdel og behovet for å koble inn 4wd. Endret Juni 22 av laffe Tore Kn reagerte på dette 1
TurboJens Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Teori: eg antar at det i DSC systemet er en parameter for målt rulleomkrets. Altså at systemet lære seg over tid kor stort avvik det er på rulleomkretsen på dei ulike hjula og tilpassa drifta til det. Det ville i alle fall gitt god meining på eit køyretøy som har to separate drivlinjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå