Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kones 218i Active Tourer fra 2015 har fått opp varsel i displayet om tåkelys defekt.  Dette til tross for at begge tåkelys foran lyser greit.  Bavaria Stavanger mente at lyspæren på høyre side var «dårlig» og at lampefilamentet var i ferd med å brenne av.  
Kjøpte korrekt ny pære Osram H8 35W hos Bilxtra og byttet høyre sidei.  Meldingen forsvant, men nå etter en uke kommer den sporadisk tilbake!!  
Får bytte også venstre, tydeligvis, men nokså merkelig.  Vi har ALDRI brukt tåkelys.

Noen gode forslag utover nytt bytte ve. side?

Skrevet

Jeg har opplevd å få varsel litt før en pære har gått. Kan være greit å bytte begge, men i utgangspunktet er pæresjekk basert på motstand, så varsel om gåen pære er trolig basert på at motstanden er litt for høy. Det kan skyldes korrosjon i kontakt eller kabel, med mulig kabelskade og nærliggende kabelbrudd. Hvis det ble bedre en liten stund rett etter at du byttet pære så bør du undersøke kontaktene.

En annen mulighet er å få kodet vekk pæresjekk på tåkelys, spesielt hvis du uansett "aldri" bruker tåkelys.

Skrevet

Halogenpærer er ømfintlege for vibrasjonar, normalt har dei kort levetid dersom dei er mykje brukt pga. varmen. Men også når du aldri brukar dei så vil dei over tid svekkast av vibrasjonar.

Sidan du aldri brukar tåkelysa kan det vere dei er frå då bilen var ny, så eg ville som foreslått skifta begge og sett om det blei bedre.

Når du aldri brukar dei så slepp du i alle fall varmgang i kablar/kontakter, men du kan få problem med kondens dersom lampane aldri tørkar opp.

Eg har omtrent samme bil som deg, tåkelysa er berre i bruk på PKK omtrent, kan ikkje hugse å ha skifta pærene nokon gong og bilen har gått nærmare 360.000km no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...