Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har installert ISTA-P 3.69 men det nekter og åpne programmet. null feilkoder, skjer ingen ting bare. 

Jeg har fulgt pdf guiden som fulgte med fra a til å, og installert som beskrevet etc. 

kjørt network tools for å kunne kjøre det med k+dcan. 

Da jeg kjører ISTA-P loader.exe (v 6.1) som er til E series. Så kommer menyen opp, jeg kan velge k+dcan og den sier og jeg ser den kjører. (internett av, antivirus av, Brukerinnstillinger på laveste, brannmurer deaktivert. )

Men når jeg da skal inn i ISTA-P ved og tryke på bil ,da sier den ISTA-P starter, vennligst vent, så skjer det ingen ting mer. ikke noe program som åpner, samt null feil meldinger. 

Må inn i oppgavebehandlinger for å avslutte netman og ista-p .

Hva er galt her. ?

LØST!

Windows 11 nekter og kjøre NET Framework 3.5 samt 2.0 og 3.0 .Før man manuelt endrer dette. 

Dette må endres i System, valgfrie funksjoner , flere windows funksjoner, så huke av på Net Framework 3.5 (inkluderer .Net 2.0 og 3.0) 

Trykk OK.

Husk å restarte pc en. så er alt ok. 

Endret av HartgeE70
LØST
Skrevet

Nå har jeg aldri brukt ISTA-P selv men på ISTA+ kunne man sette DebugLevel til 9 og så lese loggen og finne ut av mye. 

Regner med at ISTA-P har også noen sant logging funksjon.

Skrevet
16 minutter siden, mr.pingu skrev:

Nå har jeg aldri brukt ISTA-P selv men på ISTA+ kunne man sette DebugLevel til 9 og så lese loggen og finne ut av mye. 

Supert.  Takk. 
Litt enklere og se feilen(e). Enn å gjette seg fram😀

Skrevet (endret)
På 30.8.2025 den 10.58, mr.pingu skrev:

Enklere sagt enn gjort, finner ikke noe log som fører status på eventuelt oppstart av ISTA P og feil info. 

Har søkt igjennom hele pcen med ordet log, ista, ista-p ista p . 

samt gått igjennom alle mappene til ISTA og sjekket dato endringstidspunkt for å se om det blir logget noe noen steder når jeg prøver og starte opp ISTA P. 

Bytta versjon til og med på ISTA P . fra v3.69 til v3.67 uten at dette hjalp noe. 

Eneste jeg ser er at jeg ikke får installert  alle NET Framwork , da pc sier jeg har det nyeste installert . Men Windows 11 gir meg ingen valg for å kjøre de uansett..

Kan feilen ligge der?  Ja det gjorde den. Hovedpost er oppdatert med løsningen.  

Endret av HartgeE70
LØST
  • HartgeE70 changed the title to ISTA-P vil ikke starte opp.(LØST)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...