Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å montere ledbar på f31 med adaptive led, er det bare å hente strøm til rele fra fjernlys eller vil jeg få noe feilkoder da? Noen som har gjort det før?

Skrevet

Sjekk ut XBB-adapter. Mener å ha lest at den ikke kommuniserer fult ut med adaptive LED. Man får signal i manuell modus, men ikke i adaptive.

Er sikkert mulig å hente ut et «fullyssignal» fra en plass når den står i adaptive og ikke har noen hindringer, men det kjenner jeg ikke til.

IMG_2241.jpeg.216d2cc9724f3f25c0e204715bd7f16e.jpeg

IMG_2242.jpeg.d0f576a2af393b03ab159866fd8ad234.jpeg

Skrevet
3 timer siden, mr.pingu skrev:

XBB fungerer fint med min F48 og adaptiv fjernlys. 

Modernum DL1200 gjorde ikke det.

Hvor raskt aktiverer den LED-bar når hindringer forsvinner?

Skrevet (endret)
58 minutes ago, Ron788m said:

Hvor raskt aktiverer den LED-bar når hindringer forsvinner?

Ganske raskt, max 1 sek men ikke umiddelbart. 
Føler det fungerer helt fint på mørke veier men jeg har også en bryter for koble ut ledbaren og kjøre bare på OEM adaptiv. Så på litt mer trafikkerte veier bruker jeg det, synes det er mer behagelig. 

Måten jeg har satt det opp er XBB rele utgang-> bryter -> inngang/styrestrøm vanlig rele. 

Jeg har også  plassert  XBB relen ganske tett på torpedoveggen. Har laget egen ledningsnett og brukte disse fra Biltema. 
https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/releer/relesokkel-pabyggbar-2000017799

Kjørte ikke så lenge siden hemsefjellet sent på kvelden (kl 23.00 ish) og fungerte smertefritt med Ledbar og XBB. 

Så har jeg også kodet sånn at jeg kan bruke av/på HBA (ikke adaptiv) når lysbryteren står på kl 2. Det fungerer enda litt raskere :)  Men man får selvfølgelig ikke delvis nedblending.

Endret av mr.pingu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...