qwerty3009 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hei der! Har nå en F11 2011 modell med defekt N47 motor og ser derfor etter en ny motor. Klarer dog ikke helt å bli klok på hva som passer og ikke. Slår jeg F11en opp i delekatalogen ser det ut som den har mange av de samme delene som resten av f-serie bilene i samme årgang. I tillegg ser det ut som at den deler mye med E9x LCI og E84 (x1). Slår jeg feks en e90 LCI i katalogen, står det ikke at denne har deler som passer F10/F11 eller andre f-serie biler. Er det fordi katalogen ble "produsert" før de kom på markede og dermed ligger de ikke inne? Ingen av delenummerene som kommer opp i e90 katalogen er ikke nødvendigvis listet under f11 katalogen. Tar jeg toppen som et eksempel så står det følgende i F11 katalogen: Slår jeg opp en E90 med produksjonsdato etter 2009, får jeg ikke nødvendigvis opp det samme svaret. Er fellesnevneren her at jeg må finne en motor som er N47T? Vil en uten T passe? Utvalget på huggere blir vesentlig bedre om jeg kan få inn en N47 fra en E-serie. Takk for alle svar!
Haug530D Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Motorene vil jeg tro er like, men om det er som med tidligere 3 og 5 serie motorer så har jo blant annet bunnpanne vært annerledes for eksempel, så det er nok mulig og putte en E9X LCI motor i en F10/F11 ja om man flytter over diverse deler. At du får opp annet svar på 2009 modell skyldes at det er ett skille på N47 vs N47N 09/2009, Innsug er forskjellig mellom N og ikke N motor, F10/F11 er kun levert med N47N motor. Endret 5 timer siden av Haug530D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå