qwerty3009 Skrevet i går, 19:03 Skrevet i går, 19:03 Hei der! Har nå en F11 2011 modell med defekt N47 motor og ser derfor etter en ny motor. Klarer dog ikke helt å bli klok på hva som passer og ikke. Slår jeg F11en opp i delekatalogen ser det ut som den har mange av de samme delene som resten av f-serie bilene i samme årgang. I tillegg ser det ut som at den deler mye med E9x LCI og E84 (x1). Slår jeg feks en e90 LCI i katalogen, står det ikke at denne har deler som passer F10/F11 eller andre f-serie biler. Er det fordi katalogen ble "produsert" før de kom på markede og dermed ligger de ikke inne? Ingen av delenummerene som kommer opp i e90 katalogen er ikke nødvendigvis listet under f11 katalogen. Tar jeg toppen som et eksempel så står det følgende i F11 katalogen: Slår jeg opp en E90 med produksjonsdato etter 2009, får jeg ikke nødvendigvis opp det samme svaret. Er fellesnevneren her at jeg må finne en motor som er N47T? Vil en uten T passe? Utvalget på huggere blir vesentlig bedre om jeg kan få inn en N47 fra en E-serie. Takk for alle svar!
Haug530D Skrevet i går, 21:35 Skrevet i går, 21:35 (endret) Motorene vil jeg tro er like, men om det er som med tidligere 3 og 5 serie motorer så har jo blant annet bunnpanne vært annerledes for eksempel, så det er nok mulig og putte en E9X LCI motor i en F10/F11 ja om man flytter over diverse deler. At du får opp annet svar på 2009 modell skyldes at det er ett skille på N47 vs N47N 09/2009, Innsug er forskjellig mellom N og ikke N motor, F10/F11 er kun levert med N47N motor. Endret i går, 21:35 av Haug530D
qwerty3009 Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden 9 hours ago, Haug530D said: Motorene vil jeg tro er like, men om det er som med tidligere 3 og 5 serie motorer så har jo blant annet bunnpanne vært annerledes for eksempel, så det er nok mulig og putte en E9X LCI motor i en F10/F11 ja om man flytter over diverse deler. At du får opp annet svar på 2009 modell skyldes at det er ett skille på N47 vs N47N 09/2009, Innsug er forskjellig mellom N og ikke N motor, F10/F11 er kun levert med N47N motor. Men du mener toppen er lik? Sett et bilde hvor noe kjølevæske hull i toppen er annerledes. Er innsug eneste forskjell på en N og ikke N motor?
Haug530D Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) 1 time siden, qwerty3009 skrev: Men du mener toppen er lik? Sett et bilde hvor noe kjølevæske hull i toppen er annerledes. Er innsug eneste forskjell på en N og ikke N motor? Det kan nok være flere forskjeller på N vs mot N, men du har N motor i bilen din, i september 2009 så kom det N motor til E90, så om du velger vrakbil motor fra 2010 E90 og opp så bør du være rimelig sikker, men som sagt så kan det være ting som må byttes over, bunnpanne er iallefall forskjellig på motor E90/E91 Vs F10/F11 Delenummer på motor E90 VS F10 er derfor forskjellig pga disse forskjellene, men i bunn så er det like motorer. Endret 15 timer siden av Haug530D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå