Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på markedet om dagen etter f11.

Var å kikket på en i Oslo igår, hvor det ble oppdaget flere rustblemmer i lakken på hjulbuene bak.

Har sett dette på andre f10/11 biler tisligere i forskjellige nivåer, men trodde egentlig at dette er noe som har kommet etter tidligere skader/omlakkeringer.

jeg hadde en 550d tidligere, som ble kjøpt nærmest usett som også hadde dette. Dette ble fikset, men fikk beskjed om at når det ført har kommet rust, så vil det komme tilbake. Vil derfor helst finne en uten rust, men begynner å tenke om dette er noe en bare må regne med, og at jeg bare er for pirkete ?

Er dette en svakhet, eller kommer dette av slurv med vedlikehold fra tidligere eiere?

Skrevet (endret)

Typisk F serie egentlig. Ofte en kombinasjon av flere ting.

Fangere som ikke har panelgap gnisser over tid og gir rust. Bmw har begynt legge ppf langs fanger kanten men denne var montert litt for langt inne på vår bil vertfall og vil likevel da gi gnisseskader andre plasser. 

Steinsprut som oftest er den store synderen, ekstra stor sjanse visst man liker å ha felgsettet flush med hjulbuen.

På innsiden samler det seg også ofte skit og saltvann som ligger å koser seg rundt overgangen mellom fanger og skjerm. 

Skal du finne en uten rust må du prøve få tak i en bil som er lite kjørt, vår f31 var kjørt 45 000 når eg kjøpte den, et par steinsprut som var slått gjennom lakk men ikke grunning var det, ble touch up lakk med 2k klarlakk.

Demonterte så fanger og fikk lagt ppf rundt kanten langs skjermen og rundt innsiden av den lille skjermkanten som er, deretter sprayet eg hele innsiden med bilt hamber dynax, lot dette tørke også smurte eg opp hele hjulbue kanten og bakover mot fanger med fluidfilm sin wire grease for ekstra beskyttelse og beskytte ppf kanten fra å samle skit og eventuelt løfte. Greit å fornye greasen en gang i året. Det vil også gi litt griseri bakover skjerm/fanger når man kjører i regn da det smitter litt. 

Fins sikkert bedre måter gjøre det på, og ingen metode er skuddsikker, men har funket for min del, skjermene er rustfrie etter 150 000km. 

Folk flest er ikke villige styre så mye og har ikke bilene så lenge at det blir et stort problem, så da må man nesten bare leve med det eller lakkere hvert 3-4 år.

Endret av BMWE39turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...