George Constanza Skrevet Desember 30, 2025 Skrevet Desember 30, 2025 Hei. Har en BMW e90 LCI med en regnsensor som knapt vil viske vindusruta når den er påskrudd. Brukte ISTA-D til å diagnotisere dette, og til å initialisere regnsensoren på nytt, men ingenting skjer når jeg følger prosedyren i ISTA. Når jeg markerer RLS-enheten i skjermbilde "Control Unit Tree" og deretter klikker på knappen "Call up ECU functions", er det heller ikke RLS jeg får opp skjermbilde og info til, men til FZD-enheten. Bilder: Siden bilen er chipet får jeg opp en advarsel når jeg ISTA leser bilen. Hovedoversikt over alle modulene: Når jeg markerer RLS og deretter klikker på Call up ECU functions er det informasjonen til FZD jeg får opp. Derfor får jeg ikke gjort en "read state" på regnsensoren: Alle feilkodene: Jeg tror ikke RLS-enheten virker som den skal pga feilkoden" 00A12E - RLS: window type for light sensor not established": Mer om RLS-feilkoden: Og selve initialiseringsinstruksen hvor jeg forstår "Switch off terminal 15 and terminal R" som "slå av tenninga og ta ut nøkkel-foben": Noen som har vært borti dette og som kanskje vet hva i alle dager som er feil?
Øyvind L. Skrevet Januar 1 Skrevet Januar 1 Er vel feil type eller dårlig satt inn frontrute hvis den er byttet.🤷♂️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå