wSax Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hei Jeg skal bytte oljetrykksregulator på en G30 520d xDrive med mildhybrid. Denne sitter ved siden av oljefilterhuset, som så vidt jeg vet må demonteres før regulatoren kan byttes. Ser også at verkstedmanualen beskriver "deactivate 48V vehicle electrical system", og senere "activate 48V vehicle system" ved montering. Antar dette er fordi DDE må fjernes. Jeg har ikke tilgang til hele verkstedmanualen, så jeg får ikke sjekket steg for steg hvordan 48V-systemet deaktiveres/aktiveres. Er det noen som har noe info om hvordan dette gjøres?
Otis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Det står i manualen at 48v må deaktiveres, fordi man kan ikke koble fra 12v først. Man må inn med diagnose verktøy for å slå av 48v i tillegg til å ha panser åpen og sette bilen i PAD modus.
wSax Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Okei, virker som det er i tråd med det jeg har lest om deaktivering av 48V på G01. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det står at 48V systemet deaktiveres ved at panseret lukkes, men at dette i tillegg må deaktiveres med diagnose. Uansett ser det ut til at BMW henviser til deaktivering med ISTA. Jeg har ikke PC eller kabel til ISTA, men er dette noe som kan gjøres med eks. iCarsoft eller noe annet enkelt tilgjengelig diagnoseverktøy?
Otis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg forstår det heller ikke. Men det virker å være viktig. Det blir påpekt så mye så. Absolutt mulig at andre verktøy kan gjøre det ja. Google eller vente på svar. wSax reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå