Bryfo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Min datter har kjøpt seg en 2006 320d som har fungert ok i nesten 1 år (litt tungstartet når det er kaldt), men nå fungere plutselig ikke startknappen som den skal lenger og hun får ikke startet bilen. Normalt er det et trykk for tenning på, så trykk og hold for å starte. Nå slår tenningen seg av tvert når en forsøker å starte (holder inne startknappen). Det er akkurat som om styringen blokkere for start. Er det noen som har vært borti noe lignende eller har en anelse om hva det kan være? Setter stor pris på alle forslag.
E.C. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Normalt er det nøkkel inn for å få tenning på (nivå 1). Nøkkel inn + enkelt trykk på knappen (uten å tråkke brems/clutch) gir full tenning (nivå 2). Start av bil er å sette inn nøkkel, så trå inn clutch eller tråkke brems (manuell/automat) og trykke knappen én gang. Det har aldri vært behov for å holde inne knappen for å få start. Bilen ordner en evt. forsinkelse for å gjennomføre gløding på egenhånd. Hva ditt akutte problem angår så er det lurt å undersøke strømtilførsel fra bak i bilen. Spesielt ledning for jording og gjennomføring av plusskabel fra batterikassa bak.
Bryfo Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Skjønner, tusen takk for info. Da har jeg litt mer å gå på, høres ut som jeg har misforstått min datter. Batteriet er ladet opp og bilen er forsøkt startet med booster koblet i motorommet uten startrespons. Kan det være dårlig jording til motor?
E.C. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ikke uvanlig, du kan evt. prøve å koble booster med jording rett på motor. Kan også måle spenning med jording på motorblokka under startforsøk, ser fort om det blir dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå