revilo Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg har en bmw e90 320d 2006 mod. For noen dager siden begynte det å knirke når man svinger og kjører over og i humper. Knirkingen kommer når jeg svinger begge veier. Jeg mistenker at det ka være styresnekken da jeg har sett at det har lekket olje fra den. Jeg har sjekket at det er servo oljen på bilen, det er fult. Knirkelyden kan minne om at må drar en finger på ett vindu eller speil når det er fuktig. Noen som vet hva dette kan være? Eller har vært borti det før? 454418D9-276F-478D-B79D-D5D60B92FFD8.mov
Werther Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 2000-talls BMW er notorisk kjent for "knirkeforinger" i bakstilling. På min E60 hørte man de ofte i lav hastighet 20-40km/t. Hørtes ut som en gammel seng som ble godt brukt av stefaren og moren din, med andre ord ganske ubehagelig, Ikke en type ulyd du vil råne rundt med i månedsvis. Tar man et søk med Google/AI sier de defekt tannstang. Selv ville jeg tatt det med en klype salt og sjekket foringer bak.
revilo Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Jeg vet ikke om du så videoen jeg la ved, men det er ikke bak. Det er forran knirkingen kommer. Og det er verst når jeg svinger
sveigis Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 time siden, revilo skrev: Jeg vet ikke om du så videoen jeg la ved, men det er ikke bak. Det er forran knirkingen kommer. Og det er verst når jeg svinger Uten at dette er fasitsvar ,så ville jeg og ha sett på topplagene på bilen . X5en jeg hadde lagde sånn lyd eller lignende og det kom fra topplager foran . En annen ting om den lekker servoolje så ville jeg og fått fikset det og .😊
revilo Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Okey, takk for svar. Jeg vil ikke si at det lekker servo olje, men heller at det svetter litt. Men du mener at det kan være topplagene på bilen min? For jeg har gjort litt reaserch og funnet ut at det kan være casterstag foringene. At de enten har sprekket også har væsken som er inni dem tørket ut, eller så begynner de foringene å bli dårlige. Men hvor kan jeg finne topplagene på bilen min?
sveigis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 timer siden, revilo skrev: Okey, takk for svar. Jeg vil ikke si at det lekker servo olje, men heller at det svetter litt. Men du mener at det kan være topplagene på bilen min? For jeg har gjort litt reaserch og funnet ut at det kan være casterstag foringene. At de enten har sprekket også har væsken som er inni dem tørket ut, eller så begynner de foringene å bli dårlige. Men hvor kan jeg finne topplagene på bilen min? Ok om det ikke lekker sånn at det drypper ,så kan man ta det litt rolig .😊 Angående det med casterstag så trodde jeg man merket det med tydelige slag over humper eller trår fort på bremsepedal feks . Eller når man holder på brems at det kan riste ,men igjen jeg har ikke fasitsvar på det. Topplageret står på toppen av fjærbein ,men som sagt kan jo være andre ting og men var det første som slo meg i og med lyden kom når du svingte frem og tilbake her og kjente noe gjen .
revilo Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Hmmm. Da skal jeg sjekke ut det. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå