Mekkenoob Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Hei, jeg har den siste tiden hatt en del bankelyder fra eksosanlegget, spesielt når det er kaldt, og så forsvinner det som regel når motoren/eksosen får varmet seg opp litt. Men jeg krøp under bilen og tittet litt. Tenkte kanskje det var noe som kunne fikses med en klemme eller et oppheng eller noe sånt. Men mitt utrente øye ser egentlig ikke noe åpenbart sted å utbedre. Det er en del bevegelse i eksosrøret, og det som lager bankelyden er at eksosrøret driver og slår mot den "tverrbjelken/platen" som er helt nederst på dette bildet (bilde lånt fra internett - min bil har bare ett eksosrør, ikke to). Men med mindre jeg skal ta en gigantisk klemme og binde røret fast til denne tverrplaten, så ser jeg ikke egentlig helt hvor ellers jeg kan hekte på noen flere klemmer/festemidler. Gummiopphengene ser, for mitt utrente øye, ut til å være fine. Det var noen små hull og revner i en mellompotte lengre fremme, men jeg har tettet det med eksosteip uten at det gjorde noen forskjell. Er det noen av dere her som har noen gode tips, innspill eller ideer, så jeg slipper å bli rundlurt på et eksosverksted igjen? Holder til i Osloområdet På forhånd tusen takk for svar! Endret 11 timer siden av Mekkenoob
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå