-
Innholdsteller
1217 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Kristiansund N
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Diesel power's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
SOLGT 5x120: Borbet A 8.5x17" og 10x17" SOLGT
emne svarte i Diesel power sin Torek i Felger & dekk selges
Jaja, verdt ett forsøk -
SOLGT 5x120: Borbet A 8.5x17" og 10x17" SOLGT
emne svarte i Diesel power sin Torek i Felger & dekk selges
225/45-17 et20 Kan disse være av interesse? Mellomlegg fra min side seff -
Legger også merke til at E60/61 har fått ett batteri med litt mindre "muskler" en hva som er std i en E39. 80Ah mot 90Ah. Dette synes jeg er litt merkelig da E60/61 har ett mye høyere strømforbruk en hva E39 har. Mange vil da sikkert si at det er generatoren som skal levere strøm ved kjøring og batteri for oppstart, men glem ikke at en E39 også bruker nær 50Amp straks man låser opp og åpner døren. Jeg har blitt fortalt at E60/61 bruker nærmere 80Amp. Legg gjerne merke til hvor snar dem er på BMW-verkstedet til å koble til en vedlikeholdslader på bilen din når den kommer inn. Dette skyldes dette forbruket og skyldes at bilen allerede da begynner å jobbe("tenke" ). Småkjøring er heller ikke sunt for ett batteri, det blir aldri toppladet og mister effekt, litt om litt. Kan det være en kombinasjon av dette som hærjer med E60/61? Litt for lite punsj igjen i batteriet vil vel påvirke glødeeffekt samt hvor effektivt startmotoren klarer å dra rundt en motor i kald "tykk" olje, eller?
-
Bare en liten retting vedrørende diesel som "fryser". Diesel fryser ikke til is som noen tror, den "vokser" seg. Det vil si at den endrer konsistens til først en tyktflytende voks for så å bli nærmest en fast voks. Denne voksen går tilbake som diesel etter at den er tint opp igjen. Når det gjelder diesel solgt i Norge har jeg blitt fortalt at det idag selges i hovedsak 2 typer diesel. Sommer og vinterdiesel. Sommer diesel skal klare -24grader ca, og vinterdiesel skal klare ca.-32grader før voksdannelse. I områder med kaldere vintrer SKAL bensinstasjonene tilsette eller tilby kunde tilsetting i form av som regel parafin. Parafin er virkemiddelet som forøvrig er tilsatt i all norsk diesel og gjør at den skiller seg fra sydligere ren diesel. Ren diesel klarer bare maks 12-14 minus grader før den vokser seg. Dette gjør at mange som kjører sørfra i Europa og opp til Norge om vinteren får problemer. Denne voksen skaper som regel problemer i filteret. Den stopper rett og slett tilstrømning av diesel fra tanken da det tetter seg der. Ulempten med parafin er at den gjør drivstoffet "tørrere". Det sliter mere på motoren mao. Forøvrig rart hvor mange E60/61 som har vinterproblemer. Jeg merker bare at motoren drar litt tregere ved oppstart på min E39, og det skyldes sikkert kald, tykk olje tenker jeg. Hører det på starteren også, men den starter umiddelbart. Samma var det med E34`en, merket bare forskjell på oljen egentlig, tung og tykk. Men startet som om det var sommer. Vi har bare hatt 17 minus her i år, men ifjor da jeg var på fjellet hadde vi -25/26 grader. E34`en har opplevd enda kaldere og strartet greit. Er det importbiler alt sammen? Kan jo være noe der? Når jeg jaktet på E39 sjekket jeg om det var en "Nordisk" pakke til bilene jeg måtte være obs på. Tenkte da på Batteri, gløding, filter slanger mm. Sikkert at det ikke er noe der? Jeg fikk vite at E39 var lik i hele Europa på det området.
-
Den e litt å dra det litt langt da, mener jeg. Hvis vi tar 2 prikk like 135i og tuner den ene opp 30-50hk på en skikkelig måte så mener jeg den trimmede har en fordel på en normal bane ihvertafall. Også er det heller ikke alle, snarere få, som virkelig bruker bilen til runder på bane, mange andre liker heller drag, og da tror jeg faktisk de fleste som blir tildelt en skikkelig bygd E30 med 600hk trekker noe fra en orginal E30 M3 Det du egentlig mener er vel at de aller aller fleste ikke kan å utnytte en bil med overflod av effekt, og der skal jeg si meg enig, og er selv i den gruppen. Det vet jeg av den enkel årsak av at jeg ikke har fått den store glede av å få prøvd ett slikt dyr noensinne, og har også med meg alder og erfaring til å vite (noen ) av mine begrensninger. Å ratte en moderat BMW på bane skal jeg klare noenlunde, men jeg vil fortsatt havne langt ned på listen med min erfaring på akkurat slik kjøring. Jeg tror en Schumi bak rattet på en E30 og 1000hk glatt knekker alle av oss med lik bil og 300hk på hjula, for å si det slik Tilslutt, jeg "anerkjente" heller ikke navnet M7 om det ble misforstått slik lengre oppe. Jeg bare synes den bilen har imponerende tall til slik type orginalbil å være. Ikke noen "AMG" tuning der i gården, rå/brutal, ja!
-
Det sier mye om kraftressursene i 760 ihvertfall. Vanvittig å få det flaket opp i 100km/t på 4,6sek. Men det gir oss også ett lite håp vedrørende F10 M5 Den blir kanskje enda kjappere og selvsagt noen hakk vassere å kjøre, som bringer oss over på M3 som, tør vi håpe, blir enda kjappere og ENDA kvassere å kjøre en F10, og toppen: 1 serie i M som ryktet sier skal hete M1 men hvor ryktet også, jeg må få si, sier nærmest beskjedne 5,5sek 0-100. Håper begge disse ryktene er feile, og vi får en 1 serie med langt mere futt og ett annet navn kanskje? Tror kanskje den ryktebilen er nærmere noe jeg ville kalt en 1-serie M-sport bil? Mulig dem bevist også holder seg til M3 som den orginale M-bilen og det er derfor vi "bare" får se disse resursene på 1-serien. Men den kan virke å være laget for enkel videre tuning nærmest da kanskje. Uansett, forholda bør i utgangspunktet ligge til rette for at 1-serie tar over heggemoniet til M3 som den nye "orginalen". M3 begynner å bli vell stor og tung for den klassen bilen prøver å representere nå kanskje?
-
Det hu gjør er faktisk straffbart ihht til veitafikkloven. Å akselrere mens noen kjører forbi er straffbart, og man SKAL, ikke bør, faktisk også legge seg ut mot høyre skulder når noen kommer og skal forbi. Men det er også en vurdering som evt politiet hadde kommet til å vurdert i ditt valg om å kjøre forbi i 50-sonen, gjorde du noe straffbart? Det er en årsak til at man har 50-sone. Er det gangfelt, lyskryss/politiregulering eller andre "hindringer" så er det faktisk ikke lov å kjøre forbi. Jeg vet ikke om mange 50-soner her oppe ihvertfall hvor man kan kjøre forbi i 50-sonen i den farten hun holdt faktisk(40km/t) og rekke den før neste kryss eller overgang. Da hadde jeg måttet akselrert opp til den farten du nevner og da ryker temmelig sikkert lappen ja Hvis hun hadde hatt 40km/t og du hadde akselrert til 70 før forbikjøring så hadde du trengt 8, kanskje opp mot 10sek på å komme riktig og trygt forbi. Da har du tilbakelagt 155-195m i 70km/t. Det er fra ca.1,5 til nesten 2 fotballbaner det, og da har vi enda ikke tatt høyde for at det kan komme en bil i 50-60km/t imot deg også Man bruker selvsagt like lang tid forbi en annen bil med samme fartsdiferanse i både 30 og 100km/t. Det som skiller er distansen som tilbakelegges i de sekundene det tar. Det virker alltid å være ett kryss, en overgang e.lign som gjør at man kan skape farlige situasjoner i en 50-sone synes jeg. Men jeg har heller ikke kjørt over alt da
-
Du sier ikke hva pris du tenkte på, men jeg tror kanskje at en E36 coupe 318is eller 320i hadde vært noe for deg i utgangspunktet. Jeg mener at en god og dokumentert historie på bilen er mye viktigere en selve km stand, og kanskje spesielt for en førstebil. Det er alt for mange førstekjøpere som kjøper katta i sekken og blir sittende med en nærmest farlig bil og ett lass med regninger de ikke klarer å betjene. Jeg antar at du kanskje fortsatt er skole elev? Og da blir dette enda viktigere. Sørg for at noen sakyndige, aller helst BMW verksted får gå over bilen. Få dem spesilet til å se etter skjult rust. Gå heller ikke automatisk etter den bilen som koster deg 5000,- mindre i innkjøp, det kan hende at den dyreste viser se å være langt billigere bare noen dager senere (Rep ) Ofte KAN hvem som selger bilen gi deg en indikasjon på hva tilstand bilen er i. Handler du av en kar med litt peng som trenger å få ryddet garrasjen for plass til en annen bil så kan denne bilen vise å være påkostet mere og bedre vedlikehold en hva en (unnskyld) skole elev kan klare. Hvis du derimot har litt peng, er ung og ønsker å skille deg litt ut kan jo denne være ett alternativ, uten at jeg har kjennskap til tilstand på akkurat denne da? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20359206 Men den skiller seg ut og ser ganske bra ut på bilder ihvertfall, så ikke glem en skikkelig sjekk uansett
-
Bruker ikke BMW å sirkulere oljen gjennom en varmekolbe, ikke kjølevesken? Mente BMW har gjort dette i minst 20år? Bør vel da bety at oljen blir fortere varm en selve kjølevannet? Fikk tak i litt kult lesestoff for en ri tilbake, Castrol`s egen lærebok virker det som. De bruker BMW svært mye som referanse og i den står det beskrevet at BMW så genialt bruker nettopp dette systemet, var også på den gamle 525tds motoren som stod i E34(Husker ikke motorkoden ) Eller er jeg helt på jordet nå? Uansett, kald motor, lite turtall! Må vel gjelde alle motorer? Æ like heller ikke å høre en motor som spinner på 1500-2000omdr på tomgang når den er bikjekald da, men det er sikkert ikke skadelig når det er fabrikanten som gjør dette
-
15" er da solgt og levert som antydet. Håper du ble fornøyd 16 og 17" har jeg bare noen "løse" bud på. Begnner å bli en stund siden, og vet ikke om dem fortsatt er intressert. Så, det er bare å sleng seg på. Rette tiden å handle sommerhjul på ta, dere har ikke annet å bruke pengene på lell i disse før(h)julstidene
-
Hei, jeg ønsker helst ikke det nei, desverre. Men du kan få kjøpe alle Ønsker ikke å bli sittende inne med 2-3 felger, tror det blir enda verre å få dem unna da.
-
Synes prisen var stiv, men er ingen kjenner av akkurat den bilen. Synes den som staar i denne traaden ser langt bedre ut, og trolig i samme prisleie http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=135398&highlight=
-
Offisielle bilder av 2010 F10 5 serie sedan
emne svarte i Diesel power sin Saltkjelen i Annet BMW og motorprat
Blinklysa hadde jeg ikke lagt merke til, og ser litt merkelig ut ja. Forøvrig, BMW har "forsnakket" seg til Dinside og nærmest bekrefter nå at M5 V10 går ut. V8 og Turbo kommer inn. Jeg skjønner at det kommer, men jeg vet ikke helt om jeg liker det, blir det X-drive også. Tror dette kanskje fjerner noe av sjela til bilen -
Drammensfirma er rystet av rust på nye biler - dt.no
emne svarte i Diesel power sin Glenno i Annet BMW og motorprat
Hehe, den e flau -
Drammensfirma er rystet av rust på nye biler - dt.no
emne svarte i Diesel power sin Glenno i Annet BMW og motorprat
Uff, vi fikk oss en ny fartsdump i boligfeltet nå. Noe vi har ønsket oss, da noen ikke klarer å overholde 30 sonen blant alle barna som leker her. Noen ble målt til over 70km/t av veivesenet, og dette er naboer som selv har barn som leker der. Da er det 1m inn til hekker hvor barn kommer syklende og gående ut ifra. Ei vennine ble irritert i sommer og kastet en fotball rett framfor Maxbo lastebilen, han kjører nå rolig Uansett, det ble ett lite problem. Fartdumpen er høy og kort. Jeg rekker da over med frammhjula før bakhjula "klatrer" opp. Noe som betyr at jeg ikke kommer fram uten å ta nedi. Har funnet en teknikk hvor jeg kjører opp på foten av kjeglene de har satt ut, da henter jeg ett par tre cm og går akkurat klar. Har ringt og klaget, men dem får ikke tak i asfalt sier dem?! Ingen som bygger hus uten å først tenkt på ett ingangsparti! Skjønner ikke hvordan visse folk er satt i stillinger som krever bittelitt planlegging. Irr!