Gå til innhold

stianosthus

Medlem
  • Innholdsteller

    372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stianosthus

  • Bursdag 12/17/1980

Contact Methods

  • MSN
    stianosthus@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Flekkefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

stianosthus's Achievements

  1. Jeg sjekket veeeldig mye rundt dette problemet når vifta på min 1999mod sluttet å virke helt. Modeller fra 1999 har ikke dette releet, men ligger " innbakt i elektronikken. Gåen motstand kan gi veldig mange forskjellige symptomer, så jeg ville startet med å bytte denne. Hvis det er selve viften som er problemet så kan den testes med å tvangskjøre den med å kjøre 12v direkte på et par av polene på selve kontakten som er koblet til motstanden, men husker ikke hvilke. Evt selve klimapanelet kan også være problemet på e39.... Ville ha startet med å utelukke disse tingene først ivertfall. For å bytte viftemotor på e39 så må hele dashbordet demonteres. Vil anbefale deg å google "e39 blower fan", da får du ganske mange treff, men husk at modeller produsert etter 9/1998 er litt forskjellig en tidligere modeller.
  2. Hvis du får gjentagende luft i kjølesystemet så kan det være toppakning som er gåen slik at eksosen går ut i kjølekanal, hadde nettopp dette på min 523i og det ble bare verre og verre, ble til slutt så mye trykk at ekspansjonstanken sprakk, noe som er ganske vanlig på e39. Ang det andre, har du prøvd å koble av luftmassemåleren å se om det hjelper noe?
  3. Jeg sjekket veeeldig mye rundt dette problemet når vifta på min 1999mod sluttet å virke helt. Modeller fra 1999 har ikke dette releet, men ligger " innbakt i elektronikken. Gåen motstand kan gi veldig mange forskjellige symptomer, så jeg ville startet med å bytte denne. Hvis det er selve viften som er problemet så kan den testes med å tvangskjøre den med å kjøre 12v direkte på et par av polene på selve kontakten som er koblet til motstanden, men husker ikke hvilke. Evt selve klimapanelet kan også være problemet på e39.... Ville ha startet med å utelukke disse tingene først ivertfall. For å bytte viftemotor på e39 så må hele dashbordet demonteres. Vil anbefale deg å google "e39 blower fan", da får du ganske mange treff, men husk at modeller produsert etter 9/1998 er litt forskjellig en tidligere modeller.
  4. Jeg ville ivertfall prøvd å bytte motstanden først, før evt demontering:wink: På min e39 ble vifta helt død når motstanden gikk.
  5. @Trådstarter....Jeg skrev tidligere at jeg hadde eksoslekkasje i motorrom og jeg har nå hatt bilen på verksted og de sa at det var vanskelig å finne noe lekkasje men det kunne se ut som det var sprekk i manifold:-(. Dette er vel en ganske vanlig feil på disse bilene (E61 525d)? Hvor mye vil dette koste meg? Hvor mange timer vil et verksted bruke på jobben?
  6. Hvordan bytter man disse? Er det noe alle klarer og uten spesialverktøy?
  7. Nå kjenner ikke jeg denne saken så godt, men jeg har også solgt en del biler de seneste år, og jeg er så forbanna lei folk som tror at en 7-10år gammel bil skal være tilnærmet ny! Vil man ha ny bil, så kjøper man NY bil. Kjøper har også undersøkelsesplikt på det man kjøper/ser på... for å si det på en annen måte, skulle JEG ha reist 100mil får å kjøpe bil så skulle jeg først ha hatt en lang samtale (minst et par timer) med selger og fått tilsendt haugevis med bilder, ivertfall bilder av de mest vanlige rustplassene på E46.
  8. Jeg mener selvfølgelig på høyre side...venstre side når man står foran bilen. Har nå lokalisert enn lekkasje der som det stålrøret går ned til et eller annet, og det er sikkert en pakning som er gåen der. Se bilde, dette er på eksossiden av motoren, der det går et stålrør som er koblet sammen med noe annet. Det er i overgangen etter dette stålrøret det lekker. Hvor mye arbeid er det å bytte denne? Hvor mye vil det koste meg? Og hva heter egentlig den pakningen?
  9. Noen som har vært borti eksoslekkasjer i motorrom på E61 525d? Hver gang bilen kaldstartes så kommer det en liten sky av eksos fra venstre side av motor. Det er veldig vanskelig å lokalisere lekkasjen da det er så trangt. De er også generelt mye dieseleksoslukt i kupèen ved driftsvarm motor også og det er vel ikke helt normalt. Er det noen spesiell pakning som pleier å ta kvelden på disse motorene?
  10. @Fredrik Hva slags barneseter har du hatt montert i E46en din? Hadde du bakovervendt? Jeg opplevde ivertfall med min E46 touring at det ble meget ubehagelig, nærmest umulig for meg å sitte fremme når jeg hadde montert bakovervendt stol bak(jeg er 185cm høy) da er E39 MYE bedre. Ang E46 vs E39 og liter bagasjeplass så er dette helt omvendt i virkeligheten, da E39 uten innsnevringene som hjulhusene i E46 sørger for er MYE lettere å laste, og man får plass til mye mere. I opplevd innvendig størrelse i E46 vs E39 så har E39 mye mere plass. Det samme gjelder forøvrig E91 vs E61.
  11. Jeg tok feil, jeg har dette http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8N95/LIOE/ DuoLogic 2 tar kansje enda litt mere plass?
  12. Akta Graco er et meget bra sete ivertfall, anbefales. Jeg har det montert bakovervendt i en E46 Touring og det er helt grei plass foran på passasjersiden. Skal snart flytte det over i En E61 å der burde det bli MYE plass til overs.
  13. Pen E39 523 til salgs. Se finn.no for mer info: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23302556
  14. Den er grei. Det alpinamerket er vel bare limt på eller?
×
×
  • Opprett ny...