-
Innholdsteller
31 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
MSN
paradoxrex@hotmail.com
Profile Information
-
Interesser:
Oslo
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Deutschmachine's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Noen med diagnoseutstyr i Oslo. Haster.
emne svarte i Deutschmachine sin Deutschmachine i Koding og diagnose
-
Hei. Fikk oransje check engine-lampe i E88. Ingen verksteder er åpne og jeg skulle opprinnelig på hyttetur i morgen 😐 Noen i Oslo som har diagnoseutstyr for å se om det er noe alvorlig?
-
Automat(tiptronic)/ 236000km/ mangellapp på PKK(November/ Desember)/ Bud over 20.000kr./ Svart skinn, M-sport/ Svart taklining/ Shadowline/ 19"BBS Sommer./ Unikt regnr. Meget bra og sjeldent prosjekt, eller delebil til salgs. Denne bilen har vært i mitt eie i 4 år og har blitt behandlet meget godt. Den har alltid blitt pent kjørt og tatt vare på, men jeg har ikke råd til å utbedre rust og få den gjennom PKK denne gangen, desverre. Hovedpunkter er rust, dødgang i høyre demper+++ Se bilde av mangellapp. Jeg er BMW-eieren som krabber over fartsdumper, går forsiktig inn i bilen og hele tiden tenker på bilens beste Ting som er gjort med bilen: - Inspektion 2 på rundt 200000km, gjort i Tyskland. Dyr storservice på motor og annet. Med kvittering og oppdatert servicehefte - Kupe: Ny OEM alu.girspak. Ny faceplate på M-ratt. Nytt batteri(72a Sønnak)en sesong gammelt ca. - Utvendig: Ny skidleppe under M-frontfanger, helt nye sprederlykter fra GS, 1 sesong gamle bakdekk bak på 19"BBS. Ca 2 år gammel frontrute. ++ - Motor/ driv: Ny vannpumpe, nye bærearmer, nye fjærbeinslager, nye bremser, nytt bremserør en side, ny håndbrekkoverføring. ++ Det er sikkert mer jeg kommer på ved visning. Har kvitteringer på en del, men mye er gjort privat. VIN-dekoder: https://www.mdecoder.com/decode/gs32770 Satans Vegvesen: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=bd47887 En del kule detaljer kan dere se ut i fra bildene. Bilen går som en klokke, er stram og fin, girer feilfritt og ALT virker bortsett fra ryggesensor som er litt av og på. Dette kommer av en def. sensor på bakfanger, men den virker mesteparten av tiden Den ene frontlykta(Xenon) gikk nettopp og ble fanget opp på PKK... Den har fått olje hvert år og har som sagt vært meget pent kjørt. Her tror jeg man kan finne mye bra og litt sjeldne deler eller få et meget bra prosjekt. Det er ønskelig med bud fra kr20.000+. Bilen står i gamle Oslo. Ta kontakt(gjerne SMS) for spørsmål, visning, prøvetur og entusiastprat. Jeg snakker bra engelsk. Fint om du gjør det samme, om du ikke snakker norsk. Kenneth: tlf.922 85 837
-
Deutschmachine reagerte på et innlegg i et emne: Inkonsekvent giring, dødgang og noen harde girskift, 2002 E39 5HP19-kasse.
-
Bolt: 5-120 Innpress: 20 Nav:74,1 Bolt: B12x1,5
-
Hei. Byttet nettopp girkasse på E39n min. Den gamle kassa hadde defekt torque converter, og den nye kassa hadde gått mye kortere(160k) enn min gamle(202k), så jeg byttet like godt hele skiten. Symptomene etter bytte er: 1. Litt hvining fra kassa i lave gir når bilen er kald. Har hørt dette er vanlig, så jeg vet ikke om det har noe med de andre tingene å gjøre. Den gamle kassa var ikke sånn... 2. Om man kommer mot et kryss, rundkjøring, eller et annet sted hvor man demper farten til jenvt pådrag, for så gi litt gass etterpå, så ordner kassa fælt med å finne gir(sikkert mellom 1 og 2, kanskje 2 og 3). Giret kommer deretter ganske hardt. Dette skjer ikke i vanlig rett frem-aksellerasjon. Da girer kassa greit, men fra jevnt pådrag og opp i hastighet så monger den. 3. I aksellerasjonsfelt med litt motstand(oppoverbakke), så sliter den med å legge inn 5-giret. Den bruker lang tid, og giret kommer tregt og litt hardt. Jeg ble fortalt av de på Alf Lie i Oslo, som byttet kassa, at i transport kan oljepumpe/ hydraulikkpumpe bli skadet om torque converter ikke er ordentlig sikret. Denne var kun pakket i strekkfilm, og hadde sikkert litt vandring. Jeg har forsøkt å resette computeren, for øvrig. Noen som har noen tanker rundt dette?
-
Takk. Lykke til selv
-
Ohf, jeg som har tenkt å selge 2002 E39, 520 Touring, Shadowline, M-sport, 19"BBS, 220.000km for rundt 70k, liker ikke hvordan salget ditt har utvklet seg as... Jeg bor riktignok i Oslo da, men.
-
Deutschmachine reagerte på et innlegg i et emne: Sitter torque converteren på denne, eller har jeg blitt bøffa?
-
Og tusen takk for det. Utrolig omtenksomt gjort å gi den bort her på Bimmers.
-
Fus! Har du ulyder når du svinger og det er kaldt ute, kanskje?
-
Byttet nettopp gearkasse på E39n min. Fikk defekt torque converter/ lock up clutch-problemet på den... Den nye kassa kom fra en bil som hadde gått 160.000km, så jeg byttet like godt hele skiten. Kassa som jeg ønsker å bli kvitt har rundt 210.000km på seg, men girer som en drøm. Oljeskift ble foretatt for å prøve å finne problemet med den. Motortype: M54B22 I6 Kassa ble byttet hos Alf Lie i Oslo. Ny converter er jeg ikke sikker på hvor mye kan koste i Norge. Men det var rundt 2-3000kr i Hamburg, så vidt jeg husker. 5HP19-kassa tror jeg passer kun til 2001-2003modellene, og er temmelig dyr når man kjøper den komplett. Den er også temmelig sjelden i Norge, etter min erfaring. Kom med bud!
-
Jeg tar den! Min har begynt å knirke fælt.