Gå til innhold

m-blå

Medlem
  • Innholdsteller

    697
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    22

Alt skrevet av m-blå

  1. Ny «hentetur» i går. Denne gang til Gudvangen. Nydeligt kjørevær og flott gjennom Hardanger. Mye bobiler og veiarbeid så fremdriften var så som så. Forbruk til Gudvangen var akkurat 1 ltr/mil. Hjem igjen 1,6 ltr/mil men da hadde jeg nesten 1 tonn ekstra vekt bakpå. Bilen er bare helt fantastisk på langkjøring med komfortseter, adaptive drive og «kraftig nok» motor koser en seg hele veien. Unntatt når en blir ranet når den er «sulten».
  2. Ble noen mil i dag med 1,1 tonn på slep. Merket at den hang bakpå😊
  3. Det skal vi nok få til Erlend😊 , du må jo og kjøre den en tur og oppleve «komforten» i den 😉
  4. Haugesund - Arendal i dag med familien. Lukket spjeldene i eksosen så det ble merkbart roligere inne i bilen. Mye trafikk så gikk roligt for seg. Forbruk på under literen med vanlig kjøring. Ett par «sport» tråkk måtte til for og statuere ett eksempel når en 330e trodde den var verdens raskeste 😉. Tror den fikk seg ett fint hjørne og stå i i natt.
  5. Liten sjekk, ganske kompakt her.
  6. Liker fargen på bilen så godt at jeg likeså beiset huset omtrent likt😉.Er grå både bil og hus men begge går faktisk litt mot grønt i sollys.
  7. Kommer seg nå😊. Ja tror ikke jeg hadde hatt så mye og skjemmes av på treff når jeg så noe av det som var utstilt 😉. Obs… disse bildene er noe eldre og før ny skiltramme og polish.
  8. Bilen har vært til «spabehandling» før 17 mai. Fikk seg også nye skiltrammer.
  9. Bilen er nydelig! Flotte bilder og annonse. Men kanskje ett lite tips. Hvis en søker på 5 serie på finn og legger f.eks inn min 300hk eller andre kriterier, dukker ikke din opp som resultat dessverre. Jeg tror du vil få mange flere treff med og å annonsere den under BMW og ikke bare Alpina på Finn. Mange søker kanskje på 535d eller 550d og da vil din dukke opp som ett alternativ, det gjør den ikke nå. Se f.eks Solheim Auto som har flere Alpina biler. Dem ligger annonsert både under Alpina og BMW. Lykke til med salg, ingenting er finere enn en Alpina i mine øyne 😉👍🏻
  10. Da var Alpina bakspoileren på plass. Ellers har den og fått seg nye Continental sport Contact 7. 10mm spacer bak, samt Alpina dekor på frontspoiler. Hamsteren har fått på seg sommersko med Ac Schnitzer spacere. Klare for sommeren 🌞
  11. Hmmm…. Dyrt og ha ventetid på EDB’en i nordsjøen 🙈😉
  12. Var egentlig 650i xdrive Gran Coupe jeg skulle ha. Gran Coupe har nydelige linjer. Men alltid ett men selvfølgelig. Da jeg fant ut at den ikke var godkjent for tilhengerfeste og taklast, falt den dessverre ut for meg da vi har I3 som konebil og jeg har flere hengere osv.. Men 550’en gjør jobben den da 👍🏻
  13. Den er kjedelig! Fikk du nytt «lokk» av dem?
  14. Nydelig bil 😉👍🏻
  15. Vi får se… kanskje det😉 Er litt usikker. Kjedeligt at jeg ikke tok den med første gangen når jeg fikk lakket frontspoileren. Pga. strømpriser osv skal dem nå ha 5000kr bare for og lakkere bakspoiler + innkjøpsprisen så synes jeg det blir vel mye med 10 lapper for en vinge. Ja det tipset skal jeg ta med meg. Ikke kjekt når dem «herjer».
  16. Måtte teste Alpina felgene på.
  17. Vår i lufta og ren bil. Fått på nye chrome endestusser på eksosen. Det ble mye bedre enn dem slitte svarte som var der fra før. Har og «nye» sommerfelger klar til sesongen.
  18. Så datoen på bildet nå. 1991 hadde jeg den.
  19. Klaffene er vacumstyrt og åpner ved mye pådrag. Nå har jeg bare stripset den åpen. Finns ett sett som skal være ganske enkelt og montere. Da kan du åpne og stenge klaffene med fjernkontroll. Det vil komme eksos ut på begge sider uansett. Det er en klaff på ytterste eksos på hver side som lukkes. Slik at innerste eksos på hver side vil alltid være åpen. Tror og chrome stusser vil gjøre seg best på denne ja.
  20. Kaldstart. Beklager at kroken er på bilen på videoene. Kjørt litt henger siste dagene. IMG_2274.MOV
  21. Selv om jeg har V8 hører du ikke lyden fra den. I og med at det er en Luxury line er den enda mere dempet en M sport 550i. Fikk tak i komplett brukt M5 eksos som jeg fikk montert. Var meningen og bare bruke bakre potter, men verkstedet sa det ble enklere og montere hele eksosen. M5 og 550i har forskjellige eksosmanifolder. M5 har manifold som kombinerer sylindrene i V’en, 550 har en manifold og turbo på hver side. Da beholder du mye mer V8 lyden enn M5. Får faktisk vel mye lyd i 550i med den eksosen. Kona klager, rister i hele huset sier hun når jeg tar kaldstart. Men nå har jeg begge klaffene låst i åpen posisjon. Så der kan jeg dempe lyden en del ved og lukke ene spjeldet. Blir til og justere litt på diffusor samt foliere denne senere. Skal og bestille nye eksos stusser da dem som var der er lite fine. Chrome eller sort? Kom gjerne med innspill. Video under. IMG_2269.MOV
  22. Herlig lyd 👍🏻
  23. Ja det var mye morro for pengene den gang. Jeg hadde og en 1971 240Z som vi importerte fra Arizona. 2,8 ltr motor som var borra til 3,1 med MSD tenningsanlegg, kvass kam, 3 dobble forgassere og rustfritt eksos. Vi kallte den for Kawasaki´en. Hørte den på 3 km avstand og maksa på nærmere 8000 o/min. 1000kg med morro. Mye lyd, risting og man kjørte virkeligt bil. Den bytta jeg i en Audi RS2 den gang.
  24. Fant noen gamle bilder fra «Granka» og min fars E21 på 13»BBS felger. Også ett bilde av «bobla» til min onkel. Gromme biler han hadde i begynelsen på 80 tallet. Husker enda den opplevelsen fra baksetet på «bobla» når den nærmet seg 250km/t på motorveien mot Las Palmas. Fant og noen bilder av den gang jeg var innom Datzun Z serien.Ser på bildet nå at det var tyske skilter. Han har nok akkurat fått den da det bildet ble tatt. Jeg mener og huske at han importerte den fra tyskland til granka ett år gammel. Han hadde tysk kone og tror dem tok den med når hun flyttet ned.
×
×
  • Opprett ny...