Gå til innhold

Puma

Medlem
  • Innholdsteller

    130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Fredrikstad
  • Kjøretøy
    2009 523i & 2010 116i

Puma's Achievements

  1. Ingen der ute som har opplevd noe tilsvarende?
  2. Har et problem med en 1999 318i (E46) i familien... Har nylig overhalt bremser mm, byttet ABS følere og en del annet. Etter dette har det kommet en plagsom lyd fra bremsesystemet. Det er en during/knurring (mye lik vanlig ABS lyd), men den varer i flere sekunder etter at du har tatt foten av bremsen. Kommer selv ved svak bremsing hvor ABS ikke normalt slår inn. Typisk ved nedbremsing for å kjøre inn på gårdsplassen og så kan den stå og dure i flere sekunder etterpå. Fryktelig irriterende!!! Har hatt bilen til diagnose, finner ingen feil på følere / bremsesystem, ei heller noen lamper som lyser. Har som sagt byttet ABS sensorer og har samtidig gjort ren kransen som føleren leser av. Dersom man kobler fra en sensor slik at ABS lampa lyser og systemet kobler ut forsvinner lyden så den kan helt klart relateres til ABS systemet. Noen der ute som har vært borti noe slikt? Har søkt litt på forumet uten hell... Alle tips mottas med takk
  3. Hei. Trenger 17" felger (kan være med dekk) til E6x 2009 modell. Skal brukes som vinterfelg. Gjerne "M5" / BMW 135 type, men åpen forforslag. Felgene må være hele og pene. Svar i tråden eller send PM dersom du har noe av interesse. Dersom felgene ikke er i Østfold, Oslo, Drammen, Vestfold distriktet må det være OK for selger og sende til fonuftig pris.
  4. Er det noen som har en Siemens Motorstyringsenhet til 94mod 320 og selge? Motorstyringstype er Siemens MS 40.1 Delenummer skulle være 12141744709 Dere kan nå meg på tlf 918 00 246
  5. Nå tror jeg problemet er løst Vært over mye så ikke helt sikker på hva det var, men gjorde følgende hvis andre skulle ha tilsvarende problem. Plukket ut tomgangsregulator og renset denne med startgass. Så ikke ille ut, men den fikk en runde Gasspjeld og LMM fikk samme behandling. Gikk over alle slanger sjekket for sprekker i gummi og koblinger. Renset og sprayet lambda kontakt med kontakspray. Alle sensor kontakter på motor fikk også en dose kontaktspray. Startet og gikk fint som bare det på tomgang i dag i 13 minus! Byttet samtidig termostat, vifrerem og remhjul (ikke på strammer). Overhalte også dynamo som har laget litt lyder i det siste. Anbefaler alle i Fredrikstad distriktet og tenke på Viklevekstedet ved brannstasjon dersom man har trøbbel med dynamo, starter osv. Jeg fikk byttet begge lager og børstene i min for 1200,- med deler. Billigste "bytte" dynamo jeg fant var hos Koed til 2200,- så det er litt og spare. Min er god som ny igjen Firehjuls kontroll nå på mandag etter bytte av foringer og kuler tidligere så er den god for noen km til!
  6. Ingen som har oversikt over lambda med gul, svart, rød og hvit ledning? Tenkte og få skrudd litt i dag og greit og vite om det er noe jeg kan måle/gjøre med denne... Takker
  7. Tillegsspørsmål: Jeg trodde jeg hadde standard lambda med svar, grå og 2x hvit ledning. Det har jeg tydeligvis ikke. Har en med svart, hvit, gul og rød. Kjøpte en biltema universal som jeg tenkte var en billig test, men den kan jeg vel bare levere tilbake da? Er det titan i den lambdaen med disse ledningene? Noen som vet? Noen som vet hvilke ledninger som er hva på denne. To av de er jo varmen og to er signal, men hvem er hvem? Dersom den er titan er det da slik at den leverer variabel motstand og ikke 0-1V?
  8. Ligger ute i garasjen nå og ser på dette. Går over koblinger osv osv. Håpe det bare er noe slik og ikke at jeg må bytte en masse greier. Er jo ikke gratis hverken tomgangsregulator, LMM eller Lambda, he he... Flott om adre som har opplevd noe liknende deler sine erfaringer for akkurat nå skrur jeg litt i blinde
  9. Har kikka litt i forumet etter noen som har samme problem, men finner ikke noe. Mitt problem: Bilen starter fint, selv i -20C som vi har hatt, så går den helt fint på tomgang i ca 2-3min før den begynner og fuske. Da må jeg ruse bilen opp mot 3000 omdreininger for og holde den i gang. Ned til 6-7 minus klarer den seg gjennom på tomgang, men fusker og går på 3-4 sylindre. Er det kaldere stopper den, men som sagt kan holde liv i den ved og ruse motoren. Når bilen blir litt varmere igjen går den helt fint. Virker som om fuskingen kommer av at den får alt for mye bensin for det oser bensin ut av potta. En dag den stoppet for meg mens den gikk på tomgang i kulda måtte jeg ta ut sikring til bensinpumpa og kjøre litt før jeg fikk den til og starte igjen. Har tatt ut tomgangsregulator og sjekket denne. Ser grei ut iom at den er ren og går lett. Da sitter jeg igjen med LMM og Lambda kanskje? Noen her som har opplevd maken eller som har tips basert på symtomene? Vil også gjerne vite om noen har tips og triks for måling / testing av LMM og lambda. Takker for alle svar.
  10. bump... Ingen ideer?
  11. Setter inn dette spørsmåøet for faren min som har en 1999mod 318 E46. De siste to dagene har det vært noen rare feil på instrumentpanelet. Bl.a har indikator for fjærnlys sluttet og virke av og til. Kan skru av og på tenning så fungerer det igjen så ikke pæra. Lyd alarm for lysene går på ved åpning av dør selv uten at lys er på. Blinklys indikator i dashbord blinker av og til uten at lys utvendig blinker. Mange slike småting med andre ord. Noen som har opplevd liknende og har ideer eller er diagnose neste stopp?
  12. De brukte tykke gummiklosser mot felgeninnsiden og tilsvarende utenpå for og skåne felg og hindre stroppen fra og ta i bilen... Sikkert en veldig "fin" måte og bli tauet, og effektivt, men så bare så vodsomt ut med M5'en dinglende i lufta
  13. Alarmen funka bra og politiet stod og så på det hele så den ble nok fjernet på lovlig vis
×
×
  • Opprett ny...