Gå til innhold

Yngvejos

Medlem
  • Innholdsteller

    4398
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Yngvejos

  1. Helt klart, bilen skal være polert og ryddig når folk kommer å ser. Det skal være sånn at man kan komme å se, prøvekjøre, skrive salgsmelding og ta den med seg. Ikke sånn at eieren må rydde den i timesvis for å få ut alt som ikke hører til bilen.
  2. Dette er helt klart et eksempel på bil som ikke blir solgt pga dårlig annonse. Som skrevet over, er det stort utvalg i disse bilene, derfor må du gjøre noe for å fremheve din og få den til å stå ut av mengden. Dette gjør du med ren bil og gode bilder. Intriørbilder er et pluss, hvis det er ryddig og rent inni. Bort med alumatter, inn med originalratt hvis du har, vaske godt og rydde. Vask den godt utpå, tørk den, legg et lag med voks på for å få god glans. Rød bil kan bli jævlig fin med lite arbeid. Vask også inni dørkarmer og få dett med på bildene. Bruk autoglym bumpercare på alle plastdetaljer, denne fungerer også utmerket på lykter av plast, klin det på baklykter og framlykter. Når du er ferdig med vasking, polering etc finner du et bra sted å ta bilder. IKKE ta bilder av våt bil, eller at den står på samme sted som du vaska den. Finn et tørt underlag uten masse rot i bakgrunnen. Ikke stå rett opp og ned når du tar bildene, ta bilder som viser store deler av bilen, bøy deg ned sånn at du sitter i samme høyde som bilen og fyr løs. Ta bilde av alt du vil fremheve i bilen, feks komplett verktøysett. Når du er ferdig med bildene, kan du gå igang med å skrive annonsa. Det sies at et bilde sier mer enn 1000 ord, men de sier ingenting om historien til bilen. Vær ærlig, skriv ned alt du vet om bilen, historikk er viktig. Skriv gjerne hva som har vært ditt servicerituale, feks oljeskift hver 5000 km. Skriv annonsen slik at folk forstår at bilen er entusiasteid. Ikke skriv ting som "Annonseselgere kan knytte en stein fast til pungen å hive den på sjøen" Vær saklig, skriv korrekt norsk, og ikke bann i annonsen. Jeg styrer ivertfall unna når det står "Bilen er jævlig fin, og går som et helvete". Lykke til med salget. Her er et eksempel fra da jeg solgte lettsykkelen min. Den ble solgt på noen få dager. Skrev det meste i annonsen, og var veldig ærlig når kjøperen ringte og fortalte om hver minste filleting. Resultatet var at han kom fra østlandet og hentet sykkelen uten å prøvekjøre en gang. http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/request ... nr=1453471
  3. Stilzkin: Kan du ta bilde av hvordan det ble med trekkene? Er veldig interessert i de trekkene jeg også, men jeg har vært redd for at bildet kunne være noe lureri. Hvor mye kom trekkene på med frakt og toll?
  4. Det stemmer nok at det er nr14. Ser helt like ut som de som var på dørtrekkene når jeg bytta på e30en. Er ikke nr18 plugg til sveiva?
  5. Innerspeil med lys og ledningsnett?
  6. Har korte gule koni.
  7. Forsikringsprisen varierer mye etter hvor man bor. Jeg er 18 år og har ansvar på begge bilene mine. 88 325i 40% bonus 6500 i året. 91 318i 40% bonus 5500 i året. Synes jeg har kommet godt ut av det. Man skal ikke flytte mye nærmere byen før prisene stiger drastisk. Har et eksempel på lettsykkelen jeg hadde. Full kasko på meg kosta 3600kr. Full kasko på en kamerat for samme sykkelen, bare at han bodde på karmøy 12000.
  8. Fylles ikke likt forran og bak i det hele tatt hos meg. 75/30 (60/30 med senkeskåler forran)
  9. De har gule lykter på koed. Pass på å kjøpe "shadowlineringer" i samme slengen. Den blanke ringen er en stygg kontrast mellom den sorte grillen og den gule lykta.
  10. Jeg har blanke lykter med gule pærer på min e30, blir helt greit lys av det. Behagelig for øynene, og lyser ikke opp regndråper.
  11. Jeg var så heldig å traff på en sånn. Noen få uker etter eu-kontroll, sprakk bremserøret som går bak. De burde heller bry seg om bremserøra enn å gi meg toerfeil for farlig rust i gulv. Var jekkfestene forran som var borte.
  12. Det kan vel være en mulighet å registrere den som varebil? Da blir ikke prisen så stiv.
  13. GSbildeler selger ivertfall skiver, calipere, klosser etc til 318is. 318 touring har også skiver bak.
  14. Hvis det er firer i den originalt, vil jeg tro det er en 318is. Siden den har skiver bak.
  15. Det er 50mm2 originalt.
  16. Å fysjameg.
  17. Helt enig her. KM-stand bruker å være det siste jeg ser på i en bilannonse. Jeg ser på eieren og bilen. Jeg vil heller kjøpe en bil som har gått 200 000 og er i god stand enn en som har gått 100 000 uten at eier har tatt vare på den. Biler bruker å være uforutsigbare, så det er like stor sjanse for at noe ryker på den som har gått 100 000 som den som har gått 200 000. Når jeg kjøpte bilen min, var den gått 230 000, oljeservice og inspection var fylt inn i servicehefte fram til 197 000. Den var så hel og fin både i karosseri, interiør og mekanisk at jeg hadde ikke blitt mistenksom i det hele tatt om det hadde stått 100 000 på telleren. Så min konklusjon er. KM-stand har minimalt å si frem til bilen skal selges igjen.
  18. Yngvejos

    ja?

    Uaktuelt.
  19. Med vinduer? Elektriske eller manuelle? Sentrallås?
  20. Det er den fineste e90en jeg har sett. *sikle*
  21. Er sideskjørtene til 2-dørs eller 4-dørs? Komplett med dørpaneler?
  22. Meguiars carnuba wax step 3 og meguiars nxt tech-wax er ren voks. Det er litt rens i tech-wax, men ingen slipemiddel.
  23. Tenkte at det kunne vært morro å følge litt med, sånn at jeg vet når jeg bør slutte å herje. Det er vel heller ikke så heldig å mishandle diffen når den er kald?
  24. Hei. Jeg synes ikke jeg får nok informasjon om tilstanden i e30en, så jeg vil gå til det steget å montere noen målere. Planen er: Oljetemperatur motor. Oljetemperatur differensial. Oljetrykk motor. Jeg vil ha målere som står i stil til e30 instrumentene, har sett på VDO sine og de ser greie ut. Hvordan er kvalitet og nøyaktighet på disse? Men så kommer spørsmålet. Hvor setter man følerene til oljetemp og oljetrykk? kobler man seg inn på følere som er der fra før? Og hvordan løser jeg plassering av føler i differensialen? Edit: Det er 325en det gjelder.
  25. Hmm... Har tidligere sagt at jeg synes Swisswax er for dyr, men jeg kan jo vurdere å se på den. Er det noen i Oslo som selger dette? Var den lett å jobbe med og var den dyr? Vurderer også å prøve Meguiars Gold Class eller NXT voks, tror begge skal ha det omtalte vidundermiddelet carnauba(ikke at jeg vet hva det faktisk er). Carnauba har også Sonax ProWax. Er noen av disse bra og lette å jobbe med? Det er først etter at jeg nå i noen måneder har hatt bil i Oslo at jeg ser man å ha voks. Fytti, her er lufta forurensa i forhold til Gudbrandsdalen... Voksen slites i hvertfall mye(!) fortere enn i dalen. Har nemlig til nå kun veldig få ganger brukt voks i dalen (AutoGlym) og ikke helt sett vitsen i ekstraarbeidet. Gold class er carnuba, NXT er syntetisk. Carnuba er naturvoks. Den gir lakken veldig god dybde og "wet look", men holdbarheten er kort. NXT er syntetisk, gir litt mindre glans men mye lengre beskyttelse. Du må ikke glemme at hovedgrunnen til at du bruker voks er for å beskytte lakken mot forrurensingen. Når vannet slutter å dråpe seg, er det ikke lenger beskyttelse.
×
×
  • Opprett ny...