Gå til innhold

Yngvejos

Medlem
  • Innholdsteller

    4398
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Yngvejos

  1. Snakker vi borrelås eller glidelås? Kombinasjonen lisser og glidelås gir skolissenes overlegne justeringsmuligheter, mens glidelåsen gjør det mer effektivt å ta skoene av og på.
  2. Jeg har et interessant patent på verneskoa mine. Skoene er størrelse 41, men tilsvarer str 43 i Adidas joggesko. Skolissene er ca 330mm lange og er fremstilt av nylon som forøvrig er funnet opp av DuPont og satt i produksjon i 1939. Nylon inneholder hydrokarboner, så skolissene mine er ikke en fornybar ressurs. Skolissene er tredd gjennom 10 forskjellige forakningspunkt på skoene for å holde dem sammen. På toppen har jeg knyttet dem med en kjerringknute. Det som er hendig med verneskoene, er at de har en glidelås på siden så at jeg slipper unna med å knytte dem en gang.
  3. Booooring. La oss snakke om skinnjakker istedet.
  4. Hva koster det å skru på ungdommens motorsenter? Jobber i stavanger for tiden, det hadde vært greit å fått skrudd litt på bilen iblandt.
  5. Kanskje ikke den laveste i tråden, men den treffe bumpstopen uten å subbe og er alltid klar for en lekestund.
  6. Jeg har forstått det sånn at du må inn til merkeforhandler å få "kodet" det nye batteriet. Jeg endte faktisk med å levere bilen på verksted igår. Parkerte på en bensinstasjon, sto parkert i 5 min, startet opp og fikk opp melding !Stop engine: Check oilpressure! Jeg fulgte ordre og stoppet motoren. Når jeg prøvde å starte den etterpå, bare kinnet den uten å starte. Det viste seg at fødepumpa under bilen ikke går lenger. Endte opp med å ringe til naf og få dem til å kjøre bilen til Bavaria. Tungvindt å bo i Stavanger uten mulighet for å skru selv. Stas å betale 1000kr timen for at verdens dårligste elektrikere skal lete etter feilen.
  7. Vet ikke hvordan det er med passformen på cabskjermene, men de vanlige hadde ikke imponerende passform. Cab har tykkere kanaler, derfor er framskjermen litt annerledes enn på vanlig e30.
  8. Yngvejos

    slettet

    Fungerer cruisecontrol? Den leser signal fra abs venstre bak. Hvis både cc og speedometer fungerer er en av følerene forran synderen.
  9. Noen e31 felger fra realoem: 71/2JX16 ET:15 8JX17 ET:10 9JX17 ET:19
  10. Der kom bildene ja. Kjip sak, håper det ordner seg greit med forsikringa.
  11. Gratulerer. Jeg må snart manne meg opp til å slutte igjen. Jeg byttet ut røyken i snus rundt Januar 2009, men så ble e30en knust i juli, da begynte jeg igjen på dagen. Nå røyker jeg rundt 20 sigaretter i uken + snus.
  12. Hvis du har hydraulisk åpning og lukking, skal de det. Hvis ikke, mener jeg at det kun skal slippe løs luka.
  13. Hvis det gjennomføres via reimdrift, skal jeg si meg enig.
  14. Øyelokk ja... Ikke fullt så sløv under panseret: http://www.qsm.com.au/wallpaper/M3_E30_2752_1920.jpg Snakk om å ødelegge en fin S-motor.
  15. E30 ser sløv ut med øyelokk. Forstår ikke hvem som vil bilen sin så vondt.
  16. Jeg har originalt anlegg bortsett fra downpipen. Lyden ble veldig forandra hos meg siden jeg gikk fra fireksos i flexirørene til at alt eksosen kom ut bak. Du burde montere ett ordernlig effektanlegg, da vil du få en helt sinnsyk lyd! Jeg har bestilt Eisenmann til min Jeg må si at jeg foretrekker at dieselknatringa er så lav som mulig.
  17. Jeg har originalt anlegg bortsett fra downpipen. Lyden ble veldig forandra hos meg siden jeg gikk fra fireksos i flexirørene til at alt eksosen kom ut bak.
  18. Når det kommer til framskjermer til e30 er det ett fett om de er orignale eller uoriginale. Jeg måtte kjøpte 5 originale skjermer før jeg hadde 2 med tilfredstillende passform.
  19. Takk for det. Felgene har blitt mer gullfarget etter hvert som de fikk litt skitt og sol på seg. Får vel prøve å polere kantene etter hvert. Monterte downpipe på e39en idag. Som dere ser, blir røret splitta til hver sin katalysator noen få cm fra turboen, det er selvfølgelig ikke gunstig. Hadde ikke så alt for store forventninger, men du verden for en forskjell. Som forventet var det ikke noen merkbar økning i effekt, men spoolup tid og turbolag ble så kraftig redusert at det er til å leve med.
  20. Min kasse girte en del mykere etter oljebytte, så det er godt mulig. Det vil nok uansett forlenge levetiden på kassen drastisk. Det gikk forresten rundt 12 liter olje når jeg byttet.
  21. Kassa har ikke peilepinne. For å sjekke oljenivået må du ha bilen igang (med rundt 40-50 grader på giroljen) mens du skrur ut påfyllingspluggen på kassa. Hvis det kommer en tykk stråle med olje, er nivået korrekt. Jeg byttet olje ved å skru ned bunnpanna på kassen, bytte filter og fjerne metallspon fra magneten i bunnpanna. Deretter skrudde jeg opp panna og skrudde løs returslangen fra oljekjøleren. Deretter fylte jeg olje på kassen, startet den opp i ca 10 sek, fylte ny olje og startet opp i nye 10 sek (flyttet spaken litt mellom PRND og S) helt til det kom fersk olje ut av oljekjøleren. Etterpå monterte jeg slangen til oljekjøleren og fylte så mye at det rant ut en tykk stråle med fingervarm kasse. Belag deg på at det er en drittjobb hvor du er garantert å bli full i olje. Neste gang gjør jeg det på verksted.
  22. Alt til sitt bruk. Jeg er 22 år og kjører e39 touring. Som huseier og hundeeier har jeg ofte behov for stor bil til å frakte hund, materialer, ved, bildeler etc. Jeg foretrekker også at den bilen jeg tilbringer mest tid i er forholdsvis trygg. E30en får ta seg av den ufornuftige biten.
  23. Men dekrapapirene gjelder den spesifike bilen som er vist hos dekra. Siden SS holder til i skien, har jeg en følelse av at saksbehandlingen foregår på samme måte som Ståle Wenås sin e30 hvor saksdokumentene består av en søknad og et avslag før plutselig er bilen på magisk vis er godkjent med en annen motor enn det ble søkt om. Det er forjævlig at hver enkelt person som skal godkjenne en større motor i bilen sin må gå til en personlig krig mot statens vegvesen for å få det til.
  24. Forbruksnåla spretter lett opp på 2 liter, men det er veldig vanskelig å holde den der iløpet av en tank. En tank med denne type kjøring (var kun under 140 på vei inn og ut av bensinstasjonen) i en e30 "327" gav et snittforbruk på 1.1 ved tanking. Trafikken gjorde at det rett og slett ikke var mulig å gi bånn gass hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan man skal få en 316 til å bruke 2 liter på mila når jeg ikke greide det når jeg til en hver tid kjørte så fort forholdene tillot på autobahn med en 2.7 liter 12V.
×
×
  • Opprett ny...