Gå til innhold

lierbimmer

Medlem
  • Innholdsteller

    582
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Lier

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

lierbimmer's Achievements

  1. Ønsker å kjøpe felger og dekk til X1 e84. Hele og pene felger med sommerdekk, men bare dekk kan også gå. 18 eller 19 er å foretrekke. Dimensjonene jeg ønsker er på bilde. maks avstand fra Drammen 12 mil
  2. Sjekk motor og girkassefester. Styr unna billige uorginale fester som topran som koed selger
  3. trf selger et kit for dette. blokkerings plugg til slanger, flens til eksos manifold og egr erstatter med utak til turbotrykksmåler.
  4. sjekket om "pinnen" på slavesylinderen på ny og gammel har samme lengde? sjekket slitasje på utløserlageret?
  5. Vil tru en ny orginal vil holde. sentreringsverktøy får du sikkert kjøpt de fleste steder de selger bmw deler. følger også med på mange clutch kit
  6. Hei, Det finner du her http://workshop-manuals.com/bmw/
  7. tipper fra 5000 og oppover. har du bestillt alle på tegningen? nr 4 og 2 bytter du lett selv.
  8. jeg har pleid å bruke glidehammer fra biltema med påsveiset mutter med riktig gjenger til dysene. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Glidehammer-2000016770/
  9. tipper du må bruke et bmw spesefikt diagnoseapparat for å få lest av riktig modul. mest sansynlig en defekt hjulsensor.
  10. Gjør denne jobben på bilen min om dagen. husk at ny pumpe må være låst i ØD før den plukkes ut av donor. det var ikke min og kostet meg noen kroner å få timet den hos et bosch verksted. låseverktøy til drevet kjøpte jeg hos bilia/bmw. du trenger også verktøy for å låse veiv. her er manualen. http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320d_m47_tour/2_repair_instructions/13__fuel_system_(m47)/51__inj.pump_regulator_mixt.regulator/1_ra__removing_and_installing_replacing_injection_pump_(m47)/
  11. vanlig at gløderele ryker ja. bruk et multimeter og sjekk om det kommer 12v fram til pluggene ved kald motor er vel den letteste måten.
  12. 18nm er riktig http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/330d_m57_tour/4_tightening_torques/12__engine_electrical_system_(m57)/23__preheater_plugs/2_azd__glow_plugs/ veivsensor/speed sensor sitter ved siden av starter ja.
  13. tror ikke de kommer til å kommentere de gammle motorene på en positiv måte. det som er intersant er om det kan gjøre noe skade på pumpe eller dyser. mindre sot og høyere cetane + lavere pris er det som frister
  14. Ser det lanseres en ny type diesel i disse dager. Hva tror dere om å kjøre dette på eldre bmw dieseler? Skryter blant annet av høyere cetane tall og mindre svovel. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/ikke-alle-kan-bruke-den-nye-og-miljoevennlige-billig-dieselen/a/23559496/
  15. Da vil jeg si stor takk til trådstarter som hjalp meg med å teste "hot wire test" http://www.bluechipdiesel.com/vp44diagnostichelp.html min pumpe er død og må byttes.
×
×
  • Opprett ny...