Gå til innhold

SSM

Medlem
  • Innholdsteller

    6541
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SSM

  • Bursdag 01/01/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Interesser:
    Bømlo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SSM's Achievements

  1. ESAB Caddy C200i heter det. Det er vanlig 2-faset. Veldig fornøyd med apparatet ☺ Gjør bare små ting som viser lite igjen på bilder. Men kan prøve å få tid til å oppdatere nå en av de nermeste dagene. Driver å bygger litt eksos og slikt.
  2. Du fant ut at personangrep var beste utvei i fra knipen? Vet ikke helt hva jeg skal med ett sett med gamle felger når jeg akuratt har kjøpt ett sett med nye nei.
  3. Nå kom jeg inn ja. Kom bare til E30 kjøp og salg første gang. Men nei, ikke vurdert i det hele tatt. Skal jeg med de da?
  4. Takker for hyggelige kommentarer ☺ Work felgene er 8.5 og 9x18" Stål ullen fungerer som olje separator. Da vil oljen ligge igjen inni tanken og ikke dampe ut.
  5. Angående dette med høyde. Den kommer til å sitte ca likt som i 2014, med BBS RC. Da hadde den lik høyde foran og bak, dvs at bilen sitter flatt. Flatt slik som DTM bilene gjorde, og nermest mulig asfalten for lavest mulig tyngdepunkt. I 2013 når jeg kjørte med KW V2, så gikk den faktisk ganske fort rundt banen, men den var faen meg vond å kjøre. Dette for den stod på nesen og hadde fjærrater for 4 cyl motor. Resultatet av det er at under innbremsing så stupet bilen. Da mistet jeg grep bak og den gikk rett på ABSen og begynte å loggre og ville helst snu. Når jeg fikk på Intrax og målte bilen ut nøye på flatt garasjegulv, så godt som det lar seg gjøre, så ble det helt sinnsyk stor forskjell. Når jeg da gikk på for innbremsing så setter bilen seg rett ned og ikke på nesen. Mye bedre. Når det kommer til estetikken så ville jeg helst hatt lik høyde fra skjermkant til felg kant rundt hele bilen. Men man kan ikke få begge deler, så jeg går for den litt "kjipe" for dere som ikke bryr dere om hvordan det funker på bane. "A show car is not always a show car, but a racecar is always a show car"
  6. Hvis du leser så vil du finne ut at bilen ble satt sammen for å flyttes. Da sitter jeg ikke i evigheter å skrur på coilovers ☺ Den kommer nok heller ikke så serlig mye mer opp. Er vel kommet forbi det stadie der det som ser kult ut går forran det som funker bra.
  7. Har vel ikke gjort så mye med selve bilen, men har skjedd litt forandringer. Har fått leiet lokale der jeg nå bor, og har da fått flyttet bilen hit. For å få den trillbar så måtte jeg få montert sammen forstilling og slikt, samt få dekk på Work felgene. Lånte meg en helt ny Caddy Maxi på jobben for å få med meg pikk og pø i fra garasjen. Begynte med å få dekk på Work felgen og kjøre å sette de på bilen. Etter noen arbeidstimer med montering av deler, både i understell, motor og karosseri så såg det slik ut. Caddyen er pakket med det som fikk være med i denne omgang. Avårde til nytt hjem. Etter noen timer på saltede Norske veier så måtte det en rask spylings til. Og til slutt på plass i sitt nye hjem
  8. Ja, det der er bra greier!
  9. Langt i fra. Den var under halv når jeg startet, og det er mer igjen.
  10. Spøtst jo litt hvor man legger det på flaten, jeg la slik at det sku komme ut kun på utsiden for det meste.
  11. Du får gå bak og lese da vet du, ikke BARE se på bildene hehehe
  12. Liten update i fra helgen som var. Har fått gjort en god del, men det viser ikke så godt på bildene desverre. Har fått montert spjeldene og innsuget med pakkning, montert skvalpeplater i bunnpannen, montert olje pickup, montert røret til peilepinnen, montert bunnpannen, montert oljedrenering i bakkant av toppen, loddet litt ledninger på girkassen, skrudd til grenrøret, montert turbo med pakkning, hatt besøk av kompisser og drukket en del kaffe og litt øl Som vanlig, så starter en god arbeidsøkt med kaffe pause. Luft filteret som skal bli brukt. Filter til catch tank var også på plass Radiator slanger til R32 GTR, men tviler på jeg kan bruke de. Olje drenering til bakkant av topp Litt AN koblinger og slanger For å monterte denne saken her tar man ut en "frostplugg" i bakkant av toppen. Borrer litt, gjenger litt og monterer. Til veivhus ventilasjon ble det som oprinnelig var retur til bakre turbo brukt. Sveiset på AN10 bung på det som en gang var retur røret. Dynamo ble montert, hjul på vannpumpen og bolt på veiv ble trukket til med bare 450nm. Svinhjul ble montert med korrekt moment og resten av clutch med tilhørende ARP bolter. Det var det jeg rakk over som viser igjen på bilder i løpet av en kort helg. Så da blir neste runde å få den i bilen igjen tror jeg.
  13. Er å jobber på den nå i helgen. Så skal få sydd sammen noe update de nermeste dagene. Driver med montering på motoren og litt AN koblinger osv. Man mangler jo altid noe
  14. Hehe, tipper du egentlig vet hva som blir gjort med den ☺
×
×
  • Opprett ny...