Gå til innhold

MatsBuer

Medlem
  • Innholdsteller

    190
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Porsgrunn

MatsBuer's Achievements

  1. Kan vel også bare si at jeg tviler på at det er veivhuset, for jeg har byttet min og har samme lyd som deg. har også byttet vannpumpe. Bestilte de delene fra beisan systems nå, får se om det har noe å si
  2. kan også være lurt og sjekke at alle slangene til og fra veivhus ventilasjonen ikke er sprekt. Ønsker deg lykke til med byttingen for der nede er det jævli trangt, jeg måtte få fliid her på forumet og gjøre det for meg.
  3. har akkurat samme lydene som deg, men de forsvinner når motoren blir varm. Fant du ut hva som lagde den lyden i bakstillinga når du giret?
  4. har akkurat hatt bilen på bukk nå, men så ingen dårlige foringer i bakstillingen. Eneste å sette fingeren på var at girkassa svettet litt. Skal bytte olje på girkassa til helgen. kansje det hjelper, hehe... Hadde heller ikke subframe disaster, var digg:)
  5. Så etter 3 august 2009 så kan alle med e46 stikke innom BMW og få sjekket, eventuelt få reparert skadene sine kostnadsfritt? Passer perfekt for meg for da er sommerferien min ferdig og da bruker jeg nesten ikke e46'en
  6. la også merke til at vi alle 3 har 320i. hehe... Skal sette bilen min på bukk i helga og ta en titt, men jeg er ikke mekaniker da. Men kjenner igjen en røten foring.
  7. har samme problemet selv, virker som om det er et vanlig problem på e46
  8. Ser det er en del spørsmål her så tenkte og slenge på med litt info ang polering. (hvertfall det lille jeg kan) Produktene rangeres med CUT, altså kutt. det betyr hvor mye slipemiddel det er i produktet. Samme med puter, Desto grovere desto mer CUT. HUSK at ikke alle produkter er laget for roterende maskin. Roterende skaper mye varme og de fleste mannen i gata produktene er beregnet for hånd bruk, men kan fint brukes meg en DA maskin. Også har du det omvendte, noen produkter er laget for roterende fordi de trenger mere varme for å brytes ned, derfor er det viktig å lese nøye på hva som kan brukes med hvilken type maskin. De fleste som liker å ta vare på bilen sin bruker Meguiars forbruker serien, har selv litt erfaring med det. knall produkter. Når du skal polere bilen din så MÅ du vaske den grundig så ikke du drar dritten i lakken rundt over hele bilem mens du polerer. Hvis nødvendig kan det være kjekt med avfetting på bilen, men pass på at den ikke er helt "syre" Vask med en sterk såpe som for eksempel Meguiars NXT Generation Car wash, dette er en sterk såpe som vil fjerne mye dritt. Så tørker du bilen din og går over med Clay, Du kan da bruke Meguiars Quick Clay System. Der får du med en klump clay og Quick detailer som fungerer som et glidemiddel. pass på å spray rikelig med gli mens du holder på ellers blir det helt håpløst. Etter du er ferdig med clay er det klart for lakkrens, også kalt Step 1. Jobb på 1 panel om gangen og tørk av, Jeg foretrekker personlig å begynne på panseret. Hvis du har mye vaskeriper kan du bruke Swirls X fra meguiars, denne har litt mer CUT enn Step 1. Er usikker på om denne skal brukes føre eller etter Step 1, men logikken sier meg at du burde bruke den etter du har tatt en lakkrens for å ikke dra forurensing videre ned i lakken. Step 2, altså polish. Dette er et viktig steg, her skal det bli blankt. Jobb også på 1 panel om gangen med dette produktet. Step 3, Voks. Denne skal Beskytte bilen din. Uten denne vil poleringen være borte etter 1 uke med dårlig vær. Hvis jeg husker riktig så kan du legge på denne over hele bilen føre du tørker den vekk, gjerne la den sitte litt ekstra lenge på så den får herdet. Sånn til senere vedlike hold kan du bruke resten av Quick detaileren som du fikk med Clay kittet til å vedlikeholde voksen, pass også på at du ikke bruker en sterk såpe da denne vil fjerne voksen. Meguiars soft wash gel er fin til dette. Disse produktene kan brukes med DA maskin. Angående Step 3 så har jeg hørt at noen bruker Meguiars NXT generation liquid wax istedenfor step 3 flasken, den skal vist sitte lengre på lakken. håper dette hjalp litt:)
  9. Den du viste bilde av ser ut som biltema sin, du kommer til å klø i hendene av ristingen den gir fra seg. Ikke funker den under press heller, da bare dør den. Angående poleringen så burde du gå over med clay føre du polerer, den fjerner en hel del dritt du ikke var klar over fortsatt satt i lakken din. Hvis du ikke fjerner dette blir bare dritten med på en sinnsyk tur rundt i lakken din. anbefaler deg å lese litt på http://www.detailersclub.no/ der finner du all den informasjonen du måtte ønske også er det bare hyggelige folk der.
  10. skal handle inn en del snadder fra swissvax snart, skal flashe bilder når det kommer i posten;) ellers har jeg holdt meg til meguiars. Skal også være ærlig å si at jeg brukte biltema paint recovery på min første bil, den spiste opp halve lakken:P
  11. er flere som heter m* h* i p* pass på at bjaa ikke stikker trynet innom feil
  12. Jeg trur det var en kar som jobber på mekonomen som bygde den, han bygde også en e30 touring me M5 motor en gang. Men er ikke 100% sikker om det er denne bilen.
  13. Reis ned til BT og krev svar på allt. Dette er jo ikke din skyld og du har betalt penger for den bilen og du eier jo bilen. Jeg hadde nektet å forlatt stedet hvis de hadde gjort noe lignende med meg. Burde også få tak i en advokat og høre hva du kan gjøre. Hadde det vært meg hadde jeg gjort allt for å lage ett helvete der nede. Kansje du kan kontakte din lokale avis også hvis du har allt ditt på det tørre.
  14. Hadde samme problem på min bil. De tok med både meg og bilen inn på verkstedet. tok dem 5 minutter og få opp feilen. Kostet 0kr. Hadde nektet å betalt mer enn 1000kr for en feilsøking med laptop. Det tar 5 minutter å få fram feilene. Dette var på Schmiedman i skien.
  15. jeg tipper det er GS bimmern som kommer
×
×
  • Opprett ny...