Gå til innhold

BjørnA

Medlem
  • Innholdsteller

    78
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BjørnA

  • Bursdag 04/03/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Meråker
  • Kjøretøy
    F30 320dA & GSX-R 1000

Nylige profilbesøk

435 profilvisninger

BjørnA's Achievements

  1. Meget pen og velholdt bil selges: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75753931
  2. Det er fullt mulig å bruke girspaken til å gire manuelt i sport-modus. Eneste forskjell er at du bare beveger frem og tilbake, ikke i H-mønster.
  3. Takk for positive tilbakemeldinger. Hva angår girkasse var jeg av samme oppfatning selv, helt til jeg prøvde denne automatkassen. Girer helt utrolig fint, omtrent sømløst. Putter man den i sport-modus og begynner å sjalte manuelt, enten med spaken eller hendlene bak rattet, så holder den giret til du veksler selv. (Girer ned ved for lavt turtall, men det er vel ikke problemstillingen for de som ønsker manuell?) De eneste situasjonene det kanskje hadde vært å foretrekke med en manuell kasse er vel burn-out's og banekjøring. Men med diesel og 4x4 er det vel andre ting som også måtte endres om bilen var kjøpt til det formålet. En annen fordel med automatkassen er muligheten til å velge til Aktiv Cruise Control med Stop & Go-funksjon. Dette er nok det jeg liker best med hele bilen. Er i bruk stort sett hver dag! Angående fargen er jeg veldig fornøyd, men det må sies at det ene bildet lyver litt, da det har vært igjennom et instagram-filter. De andre er vel noe dårligere enn irl, da det stort sett er tatt med en gammel iphone 4. Ikke akkurat topp kamera på disse.
  4. Sola begynner å varme litt nå, ikke lenge til man kan rive av vinterhjula.
  5. Som dere ser har vi en lang og smertefull vinter her i trøndelag. Heldigvis har jeg nettopp fått ferdig en isolert garasje jeg kan krype inn i på de verste dagene for litt vask og puss. Men på søndag fikk jeg første smak av vårsola. Nå er det faktisk bare et par måneder igjen til sommerhjula skal på!!
  6. Takk for det. Jeg er meget godt fornøyd selv også. Jeg kunne gjerne tenkt meg skinn, men siden det er bare meg og matpakka som fraktes i denne bilen går det helt fint med alcantara-setene. Jeg har baklukeleppa, dobbelrør på eksosen og nyrer utvendig fra M-performance. Jeg vil ikke ha alt for mye, så jeg synes det er passe så langt. Mulig jeg vurderer leppa foran etterhvert, dog lakkert i bilens farge. For meg er det en året-rundt-bruksbil, så jeg er litt redd det blir noe lavt foran på vinterstid, siden jeg ikke nødvendigvis har nybrøytet vei helt til trappa hele vinteren. Rattet ser utrolig kult ut, men jeg er litt skeptisk på alcantara på rattet, jeg føler det krever endel vedlikehold for å holde det fint. Det eneste jeg gjerne skulle hatt nå er bremsene. I utgangspunktet tenkte jeg på M-performancebremsene, og bestilte derfor ikke M-sportbremser fra fabrikk. Nå angrer jeg veldig på det må jeg si.
  7. Takk for det, jeg er veldig fornøyd! Siden disse er tatt fra 6-serie er bredden en halv tomme større enn hva BMW tilbyr på M-performance 20" til F30 (8,5" og 9") og innpresset litt lavere. Men du har rett i at bilen tåler litt spacere, spesielt bak. Jeg vurderer nok å prøve med ca 10mm bak og 5 mm foran til sommeren. Dekkene er de originale dimensjonene som BMW oppgir til F30; 225/35 og 255/30-20. Jeg ønsket ikke å endre noe på det, mye pga firehjulsdriften og litt pga den moderate økningen på felgbredden.
  8. Det tok bare nesten fem måneder å bestemme seg, men i dag hentet jeg nye hjul på vogna. I utgangspunktet var det to aktuelle kandidater, BBS LM og HRE S101, begge i 20", men begge alternativene priset seg egentlig ut for min del da de landet på henholdsvis 60 og 80 tusen kroner for billigste alternativ med dekk. Jeg valgte da å gå for for originale felger fra BMW, og gikk for M-double spoke 373 i 20" fra 6-serien med M-sport. Noen bilder:
  9. Etter: Jeg har ca 75 km hver vei til jobb. Stusset over hvor jævlig glatt det var på tørr vei hjem den dagen bildet ble tatt...
  10. 51162343741 stemmer nok det, til den nette sum av 1099,40 + mva veil. Håndbremsehåndtak i carbon og alcantara med alcantara pose har nr 34402222540 og koster 1435,20 + mva ser jeg av min faktura. Edit: ser nå du allerede har håndbremshåndtaket, men ikke montert det ennå.
  11. Problemet mitt med r-sykkel, kanskje spesielt den jeg har (ikke kjørt annet enn GSX-R 1000 og Yamaha R6), er at den er fryktelig uinspiserende og slitsom å kjøre under 130 km/t. Det er først da man kan ligge behagelig på vinden. Geometrien på sykkelen, kombinert med veiene jeg stort sett kjører, gjør at man nesten aldri får knekt den skikkelig ned i svingene før man har passert den hastigheten. Kjøring som passer perfekt til denne sykkelen, som høyhastighetspass på trafikkerte motorveier, lanesplitting og mil etter mil i 200+ er jeg forholdsvis ferdig med for å si det sånn. Nå er ikke Super Duke en motard, mer en street fighter, men vindforholdene er vel noenlunde samme. Det blir endel vind i brystkassen over 130, det samt begrenset bagasjekapasitet er vel de største ankepunktene mot å bruke den som tursykkel. Når det er sagt var det mye mer ubehagelig med vinden på adventure-sykkelen, da vindtrykket som gikk over skjermen der traff meg akkurat i hjelmen og skapte en forferdelig vindsus. Men det finnes en uendelig liste av tilbehør til disse syklene, og en annen type skjerm var visstnok en av de. Drømmegarasjen hadde nok inneholdt en slik adventure-sykkel til tur-, hverdags- og jobbpendlebruk, en custom HD bygd på softail-ramme samt en liten, kjapp og smidig fighter for litt lokalkjøring. Et par klassiske japser fra 70-tallet hadde nok heller ikke vært feil.
  12. H&R senkefjærer bestilt. Det trengs, for bilen er alt for høy original. Stort sett gjenstår bare hjul denne sesongen. Ser litt etter 19" og 20", men finner ikke mye som er interessant.
  13. Først må jeg få si at du har en knallfin bil! Ramma rundt girspaken finnes forøvrig i karbon og alcantara til F30, regner med den passer F31 også?
  14. Kjørte en god runde i går, var blant annet innom KTM-karavanen og prøvde både 1190 Adventure R og 1290 Super Duke R. Vurderer sterkt å bytte GSX-R 1000'n i løpet av nærmeste fremtid, da jeg synes det er en ubrukbar sykkel. Det må jeg si, begge KTM'ene imponerte stort! Har aldri hatt noe til overs for disse adventure-syklene, da de ikke akkurat er lekre å se på, samt virker å være både tunge og dorske å kjøre. Nå er vel fremdeles ikke utseendet på min topp-ti liste, men kjøreegenskapene overbeviste meg. Den var bedre enn min gixxeren på ALLE områder. (Ok, ikke på bane da kanskje. Men jeg kjører aldri på bane, så hva pokker skal jeg med en banesykkel da?) Super Duken var ekstremt morsom å kjøre, faktisk mye morsommere enn både gixxeren jeg har nå, og 690 motarden jeg hadde i fjor. Mitt absolutte førstevalg om jeg kun skulle hatt en sykkel for bruk i nærmiljø og dagsturer. Det eneste jeg har å utsette på den var traction-controlen, det ble dårlig med hjulløft. (Mulig dette går an å slå av, hadde ikke tid til å forske noe spesielt på dette da det var litt kø for prøvekjøring.)
  15. Siste M Performance-bitene ble montert denne uken.
×
×
  • Opprett ny...