Gå til innhold

2000Touring

Medlem
  • Innholdsteller

    1891
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 2000Touring

  • Bursdag 07/17/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Interesser:
    Kongsberg
  • Kjøretøy
    120i, R1250GSA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

2000Touring's Achievements

  1. Du sier du får diesel fram til dysene, men er det nok? Kan det være at pumpa i tanken ikke er helt på stell?
  2. Vet ikke om du mener M42B18 eller M44B19, men det spiller for så vidt ikke noe rolle for mitt bidrag. Ihht delekatalogen har E30 M40 og M42 samme bunnpanne. Tipper det er enkelere å finne bunnpanne fra en E30 M40. Se her: http://www.ebay.com/itm/BMW-E30-316-318-3-SERIES-OIL-PAN-SUMP-GASKET-PLUG-11131715266-/191109094208
  3. Her var det ikke mange svar å få
  4. Ut fra koblingsskjemaene ser det ut som hastighetssignalet på dme 1.7.3 går direkte til instrumentet, og på dme 5.2 at det går via OBC, noe jeg ikke har Hva kan man få gjort med dette?
  5. http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/downloadetm.html For de som er gode på å lese koblingsskjemaer kan jo se forskjellen på DME 1.7.3 som er til M43B18(som jeg hadde før) og DME 5.2 som tilhører motoren jeg nå har satt i.
  6. Har en BMW Z3 1996 M43B18(116HK), som jeg har satt inn en M44B19(140HK). Ews er kodet om, så bilen starter og går (nesten) normalt, eneste er at jeg får feilkode på hjulsensor. Bruker INPA for å sjekke feilkoder. Denne feilkoden har nr 120. Denne feilkoden gjør så bilen går i nødmodus(tror jeg) slik at den begynner å sperre på ca 5-5500omdr/min. Dersom jeg sletter feilkoden fungerer bilen som normalt og drar opp til normal turtallsperre. Kjøre en stund igjen så kommer samme feilkode opp igjen, og den begynner å sperre på 5-5500 igjen. Når jeg tester hjulsensorene med INPA så får jeg ingen feil, alle 4 virker. Når jeg går på live data så mangler jeg et hastighetssignal, dvs jeg får ikke hastigheten opp på INPA. Har også route om ledningen som går til hastighet på DME der hvor det kom ut fra instrumentet når jeg hadde M43-motoren. Kan det hende at instrumentet trengs å kodes om, når jeg går fra M43 til M44 i og med at jeg ikke får det hastighetssignalet? Og går det an å kode dette? Eller er jeg på villspor her? Er det noen som kan hjelpe her?
  7. Rett som Stig sier ang aks og toppfart - men hva er forskjellen her? 2 latterlige prosent! Om du kjører på maks turtall og det eksempelvis er 220km/t, så vil toppfartenøke med 4km/t til 224km/t. Så jeg holder på min påstand om at du verken vil merke økt/senket toppfart eller økt/senket aks om man bytter de 2 utvekslingen om hverandre.
  8. Om den passer vet ikke jeg, men en kjapp regning på utvekslingen tilsier at det er kun 2% forskjell i utvekslingen - noe du sannsynlig ikke vil merke forskjell på.
  9. Har en liggende på Kongsberg
  10. Har brukt KM til omsliping av kam et par ganger - veldig fornøyd. Steg 3 er kvassest.
  11. 2001 er vel det året de skiftet fra 136HK til 150HK motor. E39 ble bare levert med 136HK motor.
×
×
  • Opprett ny...