Gå til innhold

vegard89

Medlem
  • Innholdsteller

    2320
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vegard89

  • Bursdag 05/04/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Buskerud
  • Kjøretøy
    Bmw F30

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja, er tydeligvis ikke alene om det der da 😅 Tusen takk for utfyllende svar idag, en lærer stadigvekk noe nytt 😊
  2. Ok, jeg forstår. Ja fordi jeg får sjeldent oljetemp noe høyere enn 80°c nå på vinteren hvis det er litt kaldt ute. Men skal vel sies at jeg kjører ikke i flere timer heller. Men så er det noen som sier at du aldri skal gi på med bilen hvis oljetemp er for lav, da det kan være skadelig for motor osv. Men er jo ikke så lett det hvis bilen ikke bikker over feks 80 °c i oljetemp da 😅
  3. Ok. Men hvis feks oljetemp ligger 20°c grader lavere enn det instrumentet viser, så er vel ikke det helt bra, hvis den ligger så lavt? Ut ifra det jeg kan se, så skal oljetemp normalt sett ligge opp mot 100-120 °c.
  4. Okei 😊 La merke til at motortemperaturen økte ved å slå ned varmeapparatet. Den havnet på rundt 83°c Men oljetemp er det også normalt at den ikke går opp til 100°c når det kaldere ute? Fordi jeg har vel aldri sett den har klart det på vinterstid etter 1 time eller 2 med kjøring. Så at oljetemp gikk opp til 83 °c samme som vanntemperaturen nå istad under kjøring.
  5. Takk for svar. Da skal jeg prøve å få sjekket det. Nå er det mellom 12-15 minus ute, så er ikke sånn veldig kaldt. Men er det ikke sånn at hvis bilen ikke oppnår en viss temperatur, så vil ikke dpf regenere? Temperaturen har nå økt til 70°c etter litt kjøring. Bilen er manuell ja.
  6. Hei. Har lagt merke til at bilen ikke oppnår normal temperatur under kjøring nå som det har blitt litt kaldere ute, godt mulig den har vært sånn en stund uten at jeg har tenkt noe over det. Vet ikke hvor lang tid det skal ta før temperatur øker til normalt? Men er det vanlig termostat som må skiftes, eller er det noe mere? Ser mange av dieselbilene har noe som heter egr termostat også, men har ikke klart å finne noe rundt det på denne motoren. Kan det være at den sitter ferdig montert på selve egr ventil? Den ble hvertfall skiftet for en stund tilbake. Ser at oljetemp ikke stiger så høyt heller, men det kan kanskje ha en sammenheng med vanntemperaturen? Motoren er en n47.
  7. Det er greit å vite, hvis det er noe mer en sku lure på. Blir nok til at jeg setter bort jobben til en som skrur privat. Men veldig god info å få, så tusen takk igjen for godt svar.
  8. Takk for utfyllende svar. Har du link til det verktøyet fra ebay? Jeg har ista d, så det er vel kanskje egen kategori der for lufting? Har tidligere utført lufting der ved skift av dieselfilter.
  9. Hei. Jeg lurer på om det er mye jobb å skifte høytrykkspumpe på disse bilene. Trengs det noe spesialverktøy, og må det programmeres/kodes inn? Etter det jeg har sett, så er det en liten svakhet at disse høytrykkspumpene ryker, og som videre fører til at du får spon i hele systemet. Tenkte det kunne være lurt å bytte, så slipper en å bekymre seg for det i nærmeste framtid. Bilen er en 2013 mod med n47.
  10. Okei. Ja den var litt kjeks så det ut til. Da prøver jeg å bestille den del nr 6, så får jeg bruke litt tape inntil videre.
  11. Takk for svar. Men er det farlig å kjøre med inntil jeg får skiftet delen? Bilen har kaldt klima versjon og da er det nr 6 på bildet jeg skal ha, hvis jeg ikke tar helt feil? Ser det går en kontakt inn på den. Regnr er: Bs74667
  12. Hei. Det går en slange (plast) fra oljepåfyllinga og videre nedover, som jeg har merket på bildet. Litt usikker på hvor den går videre hen, men den har ryki et sted nedi motorommet. Er dette til noe ånding? Er det noen som vet hvor på delekatslogen jeg kan finne denne delen? Motoren er en n47.
  13. Okei. Takk for svar 😊
  14. Hei. Er det noen som vet om det er noe intervall på skift av vannpumpe på disse motorene? Har vel ikke vært skiftet tidligere. Bilen har gått ca 118000km. Er diesel n47 motor.
  15. Hei. Har lagt merke til at det lukter litt brent olje i cupen etter å ha kjørt bilen en tur. Noen som vet hvor hvor det er vanlig med oljelekkasje på disse motorene? Prøvde å se ved toppdekslet, så at det var litt svetting der, men ikke noe lekkasje. Nå skal det sies at det ikke var så lett å se videre bakover mot torpedoveggen. Bilen har gått 117000 km.
×
×
  • Opprett ny...