Gå til innhold

IvarT

Medlem
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

IvarT's Achievements

  1. Har en e46 hvor vindusviskerne på frontruta sliter. Alle funksjonene (intervall, sen/hurtig hastighet) fungerer, men den generelle farten på viskerene er for lav, kanskje halvparten av det som ville være nomalt. Dessuten når en starter vindusviskerene etter at de ikke har vært i bruk (ogår i løpet av samme dag) så er det nesten som motoren ikke klarer å dra de igang, men så øker hastighen til ca halv fart etter hvert. Har prøvd å spraye ned i selve mekanismen med litt olje uten noe resultat så ser nesten ut som at motoren ikke får høy nok spenning. Noe som har noen tips hva det kan være??
  2. Takker for svar! Hvordan vil du si lydbildet på Race er i forhold til Sport, er det kvassere over hele registeret, eller endrer karaktrestikken seg når en kommer over 3-4000 rpm som for Sport varianten? Ang godkjenning så er ikke det så farligt. Er kjapt å bytte over, og Sport utgaven med ound rohr jeg har idag gå rett igjennom EU kontroll uten så mye som en antydning til anmerkning :-)
  3. Hei Har idag Eisenmann Sport eksosanlegg på min e46 (6 syl), men lurer på om jeg skal bytte til Eisenmann Race i stedetfor. Noen som har erfaringer og innspill om Race eksos fra Eisenmann? Takker for alle innspill her! 👍☺
  4. På e46 så er det venstre bak som styrer turteller/speedometer/ABS/ASC/DSC
  5. Hei, Har en 98mod e46 323i manuell hvor det er misstanke om defekt gearkasse. Er det gearkasser fra andre motorvariantrer av e46 eller andre modeller bmw som passer "bolt on", eller er det kun kasse fra 323i som kan brukes? Takk for hjelpen!
  6. Hei Har en e46 1998 model med treeiket sportsratt som begynner å bli ganske slitt. Kunne absolutt tenkt meg å få byttet dette ut med det sportsrattet til e46 som er noe tykkere og med tommelgrep, men siden jeg har stage 1 airbag så har jeg forstått det slik at dette ikke er noe lett sak/umuligt da det nyere sportsrattet på e46 har stage 2 airbag. Er det noen som vet om det finnes noe form for mulighet for å få montert på et tykkere ratt med "pupper" og samtidig ha funksjonell airbag uten noe røde lys i dashbordet? Skal også nevnes at jeg har varianten med kontroller for radio og cruise controll på rattet mitt idag. Alle tips mottas med takk!
  7. Hei Du sier du holder til i Stavanger området så da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med Øyvind Moe/Moe Auto hvis du ikke allerde har snakket med han. Han er tildligere Bavaria mann som i en del år nå har jobbet for seg selv. Han tar kun i BMW biler er svært dyktig, og ikke minst hjelpsom og service innstilt!! Har selv fått mange tips og hjelp fra han. Han leier lokaler hos Nylund Bilelektriske i Hillevåg.
  8. Hei Som sagt så lurer jeg på om noen har tips, link til DIY eller annen viktig informasjon å formidle da jeg snart planlegger å bytte hardy kopling og mellomaksellager på min 98 modell e46 323i (280000 KM på telleren) symptom er veldig kraftig og økende vibrasjon ved gasspådrag, og spesielt kraftig ved pådrag i motbakke eller høyt gir og pådrag fra lavt turall (fra ca 1500 omdr og oppover til ca 3000 omdr).
  9. Hei Du skrive at du har renset LMM, men ut fra personlig erfaring ville jeg ikke renset de, men heller byttet den! Har selv en e46 M52B25TU hvor jeg ogå hadde så mye problemer lignende hav du beskriver at moteren til slutt stoppet og knapt ville starte opp igjen før den ble kald for så å fuske kraftig og stoppe igjen. Fikk bilen til verksted og der ble LMM byttet og bilen var som ny igjen. Årsaken var støv og olje som slapp igjennom sportsluftfilteret og satte segfast i LMM. Hvis du kjenner noen med tilsbvarende motot, spør om å få låne deres LMM og test ut før du evnt bytter, eller kjøp en brukt en på opphogning eller tilsvarende for å teste ut. Jeg har nå alltid en brukt liggende i tilfelle min skulle begynne å tulle seg igjen
  10. Hei Problemet ditt er nok relatert til tannkransen som ABS sensoren benytter. Hadde samme problem på min e46 etter at venste lager bak ble byttet da denne kransen av en merkelig grunn ikke satt skikkelig fast og derfor sluret på lageret. Dette førte til at ABS sensoren trodde hjulet bremset eller sto stille selv om det var i bevegelse og fikk derfor opp ABS feil (ASC + ABS + Parkbrems lyset lyste konstant). I tillegg så mistet jeg spedometer og forbruksmålinger da signal for dette blir hentet via ABS sensor på venstre side bak. Etter at dette var fixet forsvant lysene av seg selv.
  11. Har en e46 318 som tapper batteriet. Ca 1 gang i uken så klarer den ikke å starte på egenhånd. Batteriet er ca 2år gammelt og har en klemme spenning da jeg sjekket i går på 12.18V, litt lavt, men ikke urovekkende. Ladespenningen er 13,8 som også er litt lavt,men heller ikke urovekkende. Sjekket så strømtrekk når alt er slukket og dører er lukket, og målte da et konstant trekk på 200mA. Nappet så ut sikring etter sikring (untatt hovedsikring) for å se om jeg fikk noe fall i strømtrekket, noe jeg ikke fikk (bortsett fra 10-20 mA ett par ganger)... Mitt spørsmål da er om det er noen som vet hva forventet strømtrekk er når alt er slukket og lukket. Vil alltd være litegrande strømtrekk, men synest 200mA var litt i overkant av hva jeg hadde ventet. Til info så var stereoen koblet ut når strømtrekket ble målt.
  12. Har sendt deg en melding Oddrey.
  13. Har selv byttet LMM (Luft Mengde Måler ) 2 ganger på min e46 og symptomene mine var ganske like, samt at bilen til slutt stoppet.
  14. Jeg har ett Turner sett liggende som var ment brukt på e46.
  15. Bilen er 1998 mod og har ikke Subframe problemer..
×
×
  • Opprett ny...