-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Grattis! Tenkte å spørre deg på mx-forumet om hva slags E92 du hadde kjøpt. Som nevnt der har jeg tittet på E92 selv, og coral red-skinninteriør er knall på disse bilene. Legg ut flere og bedre bilder..
-
Har du noe mer info/nyere bilder (enn de fra 1989) på denne bilen? Høres utrolig ut (i positiv retning) at dette er samme bilen som ble brukt til promo-bildene. Det Concorde-bildet hadde jeg som bakgrunnsbilde på PCen for 10-12 år siden, og det er jo et av de mest velkjente bmw-bildene som er tatt. Rett og slett utrolig kult!
-
Nå synser jeg fælt, men det må jo nesten være folk fra regionen som har stjålet denne? Litauere stjeler helst biler som er lett omsettelige (E60/X5), ikke eldgamle E30 som tiltrekker seg oppmerksomhet. Tror det innebærer for mye risiko og for lite gevinst for yrkeskriminelle. Noen hadde tydeligvis tekstet regnr til 2282 etc på denne bilen, da de visste nøyaktig hvor bilen stod. Husk at de hadde flyttet på eiers bruksbil (som stod foran garasjeporten), før de hadde fått med seg en bil med aktivert alarm i lukket garasje... Det som nesten er verst er at når deler fra denne bilen kommer for salg om noen mnd her på forumet, er det ingen som vil stille spørsmålstegn siden "det er førstemann til mølla" på sjeldne deler alle sikler på.
-
Blir en del kjedelige konsekvenser av en slik lovendring... Bosetting i distriktene blir klin umulig, så unge menn flest må bosette seg i byer. Det vil igjen utrydde det som er igjen av arbeidsplasser i distriktene pga mangel på arbeidskraft, slik at norsk industri dør fullstendig ut. Utrolig mange firmaer i blant annet bygningsbransjen vil slite, da ingen kommer seg på jobb. Derfor blir heller ikke oppdrag bli utført, og private kunder samt det offentlige vil lide stort både økonomisk og tidsmessig. Det staten effektivt sørger for er at det kun er unge svensker/polakker/østeuropeere som kommer seg på jobb (og til butikken ). Andre som vil merke en lovendring er f.eks bensinstasjoner, kinoer, bowlinghaller, buss/taxibransjen (som allerede sliter kraftig med rekruttering), samt transportbransjen generellt. Kanskje sosialistene i Oslo-gryta merker det på kroppen når ikke Ruter har bussjåfører nok til rush-avviklingen, og Oslo Taxi ikke har kapasitet til å kjøre dem hjem fra fest. Enda flere unge menn vil havne på trygd. Snart går hele Norge på trygd og stønader, så oljepengene får skikkelig bein og gå på. Blir spennende å se hva staten gjør når oljepengene er borte, all industri har flyktet til utlandet, og så mange nordmenn mangler jobb, samt rettigheter (førerkort) man tar for gitt i de fleste normale samfunn. Til syvende og sist er dette bare å utsette problemet. Kjøreerfaring er poenget her, og det får man ikke av å sitte i sofaen eller på PCen. Staten Norge prøver å utrydde alle faktorer som kan innebære fare for liv, og da kan de jo forby sykling, fotball, flytrafikk, bruk av fritidsbåt, alkohol, røyk, snacks og fet mat mens de er i gang. Så man får ta på seg refleksvesten (gjerne to!) og polstre soveromsdøra og tauet før man henger seg i fortvilelse over rikets tilstand...
-
Nordmenn generellt har vel et problem på dette området. Mange (spesielt bimmers-brukere) tror en vare selger seg selv, så man driter i å legge ut ordentlig info og ikke minst bilder. Jeg vil nesten kalle det mangel på folkeskikk... Man ser mye av dette rundt på bilhuggere. For noen år siden var jeg mye på høgger-safari på østlandet, og alle som jobber på slike steder behandler deg som en kjeltring/neger/svindler når du kommer inn porten. Man drar sjelden tilbake til slike steder da, men det skjønner ikke bøndene...
-
Norge på sitt beste. Selv etter at man har fulgt alle de sinnsvake importforbudene og reglene vi har her til lands, så blir man nektet registrering pga janteloven. Herlig...
-
Er den estorilblå? Aldri sett før, må jo være en individual-bil dette her?
-
Kul post, Fredrik. Mannen holdt seg konsekvent til BMW ja, alt fra E12 til E38 Mens vi er inne på eldre tyske filmer med biler... Dere har vel sett den utrolig fete biljaktsekvensen i james bond-filmen "Octopussy" fra 1983? Der to E28 polizei jager Roger Moore som har stjålet en Alfa Romeo GTV6..Digger den scenen. Også har vi jo filmen "Manta Manta" fra 1991. Lenge siden jeg har sett den gitt, vet ikke om man får den på DVD...Er en slags tysk fast and the furious-film med mye hockeysveis og tyske rånebiler.
-
Er jo noen BMW E39 og MB W210 som har tatt fyr de siste årene. Som regel er det dieselbiler med dyselekkasjer, såvidt jeg har skjønt.
-
Bensinmotorer tryggere å eie mtp plutselige utgifter. Bytt olje og kjede/reim, og det går problemfritt for det meste. Turbodieseler utenfor garantitiden er potensielle utgiftsbomber. Et viktig element er hva slags kjøremønster trådstarter har. Selv kjører jeg aggressivt med mye høy fart og mange forbikjøringer, og da er det bensin som er best og mest forutsigbart for min del. Selv med over 60k km siste året sverger jeg til bensin. Foretrekker stillegående maskiner som drar turtall og som har bra varmeapparat samt god startkapasitet på vinterstid.
-
Selv om mange kanskje ser på dette som skremselspropaganda er det jo korrekt at alkohol forårsaker utrolig mange dødsfall (både direkte og indirekte) blant unge. Jeg har sett en del på Dr G, og nesten alle "uforklarlige" dødsfall skyldes alkoholforgiftning. Så alhoholoverdoser som fører til død er ikke spesielt uvanlig. Selv drakk jeg hardest i alderen 14-18, og nå stopper jeg etter en sixpack eller en flaske rødvin. Man slipper hjerneskader, bakrus og fyllekjøring..
-
Det "sporty"-imaget stemmer nok ikke så mye nå til dags, som det gjorde for noen år siden. Nesten alle som kjører SUV er folk over 50. Og i kombinasjon med at alle disse ligger under fartsgrensene, så utstråler SUV-biler "Gubbe" lang vei i mine øyne. Noe av grunnen til at folk over 50 konverterer til SUV er pga vond rygg o.l, og at dårlig syn gir behov for å sitte høyere. BMW X1 ser penere ut i virkeligheten, og er faktisk penere enn BMWs verste design noensinne, X3. Men likevel er det en tåpelig bil, og jeg har mer respekt for de som kjører E90 325 for å si det sånn.
-
Jeg har sett at disse to er anbefalt på en annen side jeg er på: Norske Båt og Biltrekk AS Mågerøveien 171 3145 Tjøme Tel: 33392699 Salmaker; Arild Broberg i Oslo Holder til like ved Sinsen/Sandaker. 22150570 og www.salmaker.com Men det beste tipset: Hvis kalesjen din allerede er litt sliten, kjøp ny med glassbakrute fra cabrioworld.com. Gode priser, service og kvikk leveranse.
-
Jeg stemmer for MB 124 bensin/diesel med manuell, eller aller helst Volvo 240. Da kan stort sett hele Sverige hjelpe deg på parkeringsplassen/langs veien hvis du får havari/problemer...
-
Jeg er enig i at 323Ci til 200k og M3ene er overpriset, men de vil på sikt være et bedre kjøp som gir mer bilglede enn E39 flest. 2-dørs biler er stort sett alltid et godt kjøp i sammenligning med 4-dørs biler og stasjonsvogner. En Ci gir livskvalitet når man ser ut av kjøkkenvinduet, en E39 er "straka veien mot høggern"... Dessuten burde ikke en lærling kjøre en stor turbodiesel mtp framtidig vedlikehold. Trådstarter, ikke se på kmstand, se på tilstand. Heller en langkjørt vokseneid bil, enn en ungdoms-rævkjørt rånebil med 200k på telleren.
-
E46 320Ci helt klart. Bedre design, bedre lyd og greie driftskostnader. Dessuten vil den holde seg bedre i pris (hvis du tenker på slikt), da det er så få E46 coupe på markedet. Fin og lettsolgt bil mot menn i alderen 18-50, mens en E39 kryr det av i alle varianter...
-
Forlatt E46 coupe i Indre Østfold (m/bilder)
emne svarte i Werther sin Werther i Annet BMW og motorprat
Hadde det vært min bil ville jeg ikke satt den igjen på steiner (!) istedenfor felger, det er jo å be om deleplyndring. Virker ikke som karen er så glad i bilen sin når han lar den stå igjen på en mørk avsidesliggende plass på steiner. Hvorfor ikke taue den hjem for en tusenlapp eller til et svenskt verksted 35min unna istedenfor ... -
Lars89 har et poeng, dieselmotorene i 1-serie og siste generasjon 3-serie har hatt unormalt mange havarier, både kjøreskolebiler og privateide. Og de forbrukstallene til BMW er vel ofte noe optimistiske, så ville ikke latt det være utslagsgivende ved kjøp. Skulle jeg kjøpt brukt 3-serie ville jeg gått for E46 facelift bensin eller E90 325, tror de er billigst å eie over flere år.
-
Forlatt E46 coupe i Indre Østfold (m/bilder)
emne svarte i Werther sin Werther i Annet BMW og motorprat
Jada, jeg koste meg i pøsregnet i går kveld. Kom en E34 i godt jag ut av skauen og spant ut på hovedveien når jeg sto der, det var kanskje deg eller taxien din... Er også overrasket over at bilen har stått såpass i fred. I tillegg til vanlige folk som kanskje er interessert i deler er det jo også to bruktbilsjapper borti veien, der den ene sjappa er kjent for triks og svindel. Mulig det er de som har hentet felgene for å øke utropsprisen for en av BMWene sine... -
Jeg lurer på om dette øker salgstallene eller om det bare blir kannibalisering innad i firmaet? Denne modellen vil vel trekke mange kunder som eller ville valgt 7-serie eller en påkostet 5-serie. Mercedes CLS er steintøff, men mest sannsynlig tar den bare kunder fra E- og S-klasse-segmentet. Audi A7 vil vel mest sannsynlig knabbe A8-eiere, akkurat som potensielle A6-eiere velger A5 sportback istedenfor. Eller er jeg kanskje naiv. Ang Led-tåkelys i frontfanger - Mercedes C-klasse facelift 2010 og siste E-klasse har også fått disse avlange Star Wars-lysa i fangeren. Virker som Audi er moteløven alle følger om dagen.
-
.
-
Takker. Jeg vurderte også 944 prefacelift, men skjønte etterhvert at de har et noe dårligere interiør med dårligere instrumenter og svake ventilasjonsdyser. Bilen er ikke strøken, men i ok bruksstand. Noen kosmetiske sår her og der, dårlig pakning i bakruta som slipper inn regnvann ned i reservehjulsbrønnen, samt at remmene som skal slippe targataket 100% ut i bakkant ikke vil slippe. Men slik er nå gammel bil...Derfor jeg har en ny bil som bruksbil slik at man slipper å bekymre seg så fælt... Takker. Jeg kjøpte den på Vinterbro ja, men han hadde nesten ikke brukt den i sitt eie. Jeg bor ikke på Vinterbro, men kjører ofte i området. Så kan ha vært både gamleeier eller meg du har sett... Jeg fikk en hvit 1:24 944 med rallydekor i bursdaggave i 1990 tror jeg det var, og etter det har jeg jo alltid hatt et godt øye til bilen.
-
Hei Fredrik! Jeg har akkurat kjøpt meg en 1987 Porsche 944 Type 2, og jeg må bare si at denne bilen imponerer - veigrepet er helt fantastisk! Utrolig bra grep og ekstrem nøytral i høyhastighetskurver uten et snev av understyring. Jeg kommer rett fra en MX5 med koni-understell, så har et meget bra sammenligningsgrunnlag. Forrige eier hadde testet den på Rudskogen, og hadde ingen problemer med å ta diverse 911er og Impreza STI bl.a. Han hadde eid en bråta med Porscher/BMW M før, og foretrakk 944 framfor 911. Han solgte denne for å bygge mer hardcore banebil av en 1990 944S 944en ser jo rimelig bøs ut, og motoren er frisk og morsom. Med 45l bensin, 6l spylevæske, reservehjul og mye verktøy veier den 1270kg uten sjåfør. Bilen står på fine 16" 964 Carrera-felger, og har vinterdekk på 16" telefonfelger. Bilen mangler Servo og ABS, og det synes jeg er helt ok. Færre potensielle problemer... 928 er jo en annen type bil som er mer GT-orientert og med mye høyere bensinforbruk samt dyrere deler. Jeg har aldri vært på knærne for denne, og 944 er nok en bedre bruksbil. Angående pollen - mine favoritter er E24, E30 og E34. Alle tre fyller hvert sitt segment, og jeg klarer ikke velge noen klar favoritt av disse. (Slenger med et 944-bilde til Fredrik, håper det går greit)
-
Har du veldig god råd? Med et forbruk på 1.1 på mila og en bensinpris på 12.50kr literen har du brukt 137500kr på bensin i fjor. Det er nesten en netto årslønn i drivstoff...Håper du bor gratis hjemme Kjørte selv 55k km i fjor, og med et forbruk på ca 0.75 synes jeg lommeboka blir voldtatt nok.
-
Adenau 7 km unna er jo en passelig stor by man kan ta en rusletur i og eventuell en matbit og pils. Det er ikke vits i å være ved banen tidlig på hverdager, da banen som regel har åpningstider for turistkjøring fra 17.15 til 19.30. På lørdager/søndager er det vel "hele" dagen så lenge ingen bedrifter har leid banen, men dette må du sjekke på hjemmesiden. Kl 17.15 skal jo alle utpå, da kan det være en del kø. Men det løsner etter en liten stund...Prisen pr runde har jo steget en del, 300% økning på 8 år. Nå koster det nesten 200kr runden. Når jeg var der for en uke siden var det en Porsche 911/996 som dro i autovernet og ødela forskjerm/frontfanger/lykt.
