-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Hallo E36 heads Jeg trenger fortsatt endel deler: Har ikke fått tak i rustfri 97-99 bakluke og originale M3 speil blandt annet. Skal skru i påsken og bilen er påbegynnt slipt så skal snart i lakkboksen igjen! Noen må da ha en rustfri cab bakluke liggende?
-
Hei Den grå er ripefri og strøken den. Kom med ett nr så SMSer jeg bilder ved interesse Mvh
-
Hei K O Har ikke sett no svar fra deg angående om du kan sende giroverføringen hvis jeg setter inn 100+ på din konto- Fint om du kan sende en SMS til 91848260 om hvordan ståa er da jeg burde hatt den til helgen så jeg får justert kasse og overføring. Mvh Per C
-
Oppdatert innlegget Trenger nå rustfri cabriolet bakluke og originale M3 speil. P
-
Jan Erik Kan du sjekke delenr på dette? Finner jo lett vin nr på hjernen Mvh P
-
Ahh Aldeles supert om du har. Begynnte å tro at alle kaster dette med bilene. Nypris er idiotisk etter at BMW desverre har satt opp prisene sine på deler. Betaler IKKE 1800 kr for noe som koster 3,50 øret i produksjon, lager og embalasje inkludert forsikring og shipping. Koed skulle ha 417 kroner + mva og frakt for ett komplett spakstell, men jeg trenger bare nederste del. http://old.koed.no/2.5.asp?kbnummer=1042516&menulinkid=306&soegeord=1042516 Stangen med "pinner" i begge ender som dytter kassen i gir. Mvh P
-
Jan Erik El nett fra E39 femserie passer ikke <E36 treserie, men hjerne og sperredelene er jeg usikker på da jeg aldri har sett på disse delene i mine E39 LMMhar vel ett nr som det kan sjekkes om også passer til E36 328 Mvh P
-
Bumper denne med oppdatering
-
Hei Så bra Har du girskifter til E36 sekser også? Venter på svar fra ett svenskt huggeri da de har mye, men får jeg ikke svar innen helgen må jeg begynne å handle deler. Mvh P
-
Hei og HOPP Dette er da krazy Ingen som har en giroverføring til BMW E36 med sekser liggende å slenge? Trenger den øvre delen av overføringen som går fra girskjalter til girkassen P
-
Mangler fortsatt giroverføring Noen må da ha en slik liggende [-o<
-
Hei Jan Erik Er interessert i luftmengdemåleren. Har du låsen til førerdøra enda? Min vil ikke åpne fra innsiden lenger. P
- 21 svar
-
- sort skinn
- avtagbart hengerfeste
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei Vil ha denne bort til jul Har en Silbergrau/ artic silber metallic bakluke som passer alle E36 sedan fra 91 til 99 salgs. Ikke funnet mye falserust på denne. Kun bitte litt bobler rett under kittet ett par cm som lett pusses bort. Den er bulkefri og strøken. Får ikke lastet opp bilder da jeg får feilmeldingen Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen Utvidelsen er ikke tillatt Kan sende bilder på MMS. Luken befinner seg i Asker. Mvh p
-
Du kan ringe meg på 91848260 Tror vi har ett bronsemet. med minimalt med rust på Kan hentes i Lier Kan leveres ferdig lakkert mot ett tillegg på 1500 Mvh P
-
Har en M52B20 motor fra en desember?produsert 1997 modell med 156t km på telleren Fra bil med full servicebok <Akkurat satt inn i min cab, men kan selges da jeg har en 2,8motor som kan settes inn Kan selges med nye motorfester og nytt lettet svinghjul for 6500 Uten svinghjul og el nett går den for 4000 Kan gå billigere uten starter og dynamo. Bilen den er tatt ut av er tilnærmet strøken etter at den ble bygget om til 3,2 Den var voksenkjørt av en eldre BMW entusiast på Vestlandet og så en voksen bussjåfør i Stavanger P
-
Hei Jeg driver nå å bygger om en 95m E36 318i cab til en 98 mod. 328i. Trenger da: -Nedre stag til girvelger sekser HASTER. Vil ha originalt og ikke sveise. Noen må da ha ett slikt liggende. -Rustfri bakluke til 97 til 99 cab. Gjerne sort med bremselys i luke. -Originale Mspeil Gjerne cosmossort eller annen sort -Eventuelt også enkeltmasse svinghjul og clutch fra M50/2 (M20?). Fått to tilbud foreløbig uten pris HAR NOEN ETT LETTET SVINGHJUL ER DET OGSÅ AV INTERESSE. Ring 91848260, PM eller svar i tråden. Mvh Per Christian
-
Uha Clevion. Øvre tårnlager?
-
Ja Hvis det er normal møkk som ikke lukter diesel er det normal møkk Siden vi har høyrekjøring i Norge vil møtende komme på bilens venstre side. Min 530d hadde en ganske stor lekkasje og uten deksler under ble den utgriset på venstre side av lekasjen, men ikke så høyt oppe og langt bak! Reimene røyk til slutt. Regnvær og salt er ulekkert;-) Vasker min. 2 ganger i uka jeg nå.
-
Har du en olje eller drivstofflekasje framme på motor? Reimene kaster ojle ganske langt og kraftig. Prøv med en skikkelig motorvask i hele motorrommet og finn ut hvor diesellukten kommer fra. Er motorrommet skikkelig rent, finner du også ut hvor det lekker fra. p
-
Vekt på framaksel på din bil Sjekk opp mot vekt på framaksel på donorbil. M50B20 har alublokk fra 96? og da får du ikke mye tyngre motor. Neste sjekk er stikkene på motor el net fra donorbilen. Er de kompatible(like farger på rett sted) med 318en din? Mine to ombygg var det ikke! Girkasse brakettene og giroverføring er IKKE lik på 4er og 6er. Sjekk dette på Realoem. Kassen må flyttes ca. 2 cm frammover. mellomakselproblem kommer da som neste. Radiator er ulik fra 318 til 328/20. Hele eksosen blir feil. 320 en type eksos 323 325 en type og 328 en type eksos. Motorfestene er ikke like og montert på samme sted i traversen. Hjernen og EWS er da også ulik. Plunder der også. MYE DRITTJOBB for LITE hvis du setter i 320. Jeg kan ikke si at 320 går mye bedre enn 318. Størst gevinst får du av å sette inn 318IS motor. Lett og enkel ombygg og du får raske 140 hk. Og. Ingen bryr seg såframt bilen din er i teknisk god stand. Eventuelt kan du bruke penga du sparer på å sette på gode dempere rund baut og ventilerte skiver og kaliptere fra en 328 fram og bak. dette er såder innenfor de lovlige 10%ene du har lov til å trimme. Nesten og med 328 bremser går det nok helt greit igjennom. Senere kan man gjøre morsomme ting som sportseksos, Dbilas innsug og chip/ecu mod. Skal du gjøre noe med 6er starter du med "Søknad om ombygging". Alle ombygninger er ENKELTVEDTAK. Det er det DUDENE dekker seg bak når de ulikebehandler folk. Søk Få innvilget midlertidig Bygg Vis kjærra med dokumentasjon Få stempel og vognkort KJØR;-)
-
Du må nesten høre om lyden kommer fra rattstammen eller fra motorrommet. Kommer den fra rattstammen er det nok sansynligvis fra dekselet rundt rattet eller rattets slepering og blinkermekanismen. Prøv å finn ut hvor lyden kommer fra eksakt. Det er rimelig enkelt å demontere/ løsne dekselet rundt rattet. Forsvinner lyden eller blir den anderledes etter å ha løsnet og ev fjærnet dekselene. Det er fint lite som kan lage lyd i rattstamme inne i bilen bortsett fra slepering og deksel og eventuelt plastgjennomføringen rundt stammen gjennom torpedoveggen. Regner med at det er dekselet rundt tenningslåsen som tar borti ett eller annet elelr sleperingen. Gå til http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E90&body=Lim&model=318i&zone=ECE∏=20070600&arch=0 og se hvordan dette ser ut først. Er det servoen som lager lyd, feks pga lite veske/lekkasje, så vil det være en tydelig lyd fra motorrommets venstre side og du vil sansynligvis kjenne at servoen napper. Blir tung og lett og etterhvert tung ved svinging. Lett å sjekke veskenivået. En rask titt i servobeholderen så finner du ut ved å se på peilepinnen om det er lite og visuelt ved å se at beholderen er tom. Ev om det er brunaktig grøt og ikke klar ren rød veske der. Sansynligvis deksel. Lykke til
-
I låsecylinderen er det ett stag med ett firkantet spor som skal inn selve låsekassen Har ikke dette truffet riktig under montering får du ikke låsing. Greier ikke å laste opp bilder her, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener P
-
Solgt? Venter svar. Greit å skrive SOLGT i topic så folk ikke trenger å gå inn på tråden hvis objektet er solgt. Mvh P
-
Solgt? Følger det med den lille svarte EWS boksen som sitter på rattstammen? Mvh P
-
Skal prøve å få tatt bilder av interiørene i løpet av uken Disse er hele og pene Delt nedfelbart baksete på coupe interiøret
