Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hva med noen BILDER da?
  2. Jeg mener jeg kjørte en god stund rundt med ett 105 eller 115A batteri med 90a dynamoen uten at dette var noe problem før jeg byttet til større dynamo. Merket ingen ting av det byttet hverken positivt eller negativt. Bortkastede penger og jobb. Har byttet til større dynamo på 3,2ern også og det eneste jeg tror der er at jeg får problemer med kjølingen? Telefonen er også tatt vekk på min bil, men jeg tror ikke det ligger i selve telefonenheten uten at jeg har noe belegg for det. Tror ikke laderegulatoren vil slite med de ekstra amperene batteriet tar. Noen her som VET dette? P
  3. Hei Interessert i en deal på 4000 ink frakt Synes det blir dyrt med frakt og 600 til retting + kjøring fram og tilbake og styr + kostnader med å ta av dekk, miljøavgift osv. Holder til i Asker
  4. Kan være så mange småting som tilsammen utgjør ett større problem. Fukt i gulv kan være ett av dem? Jeg fant nettopp ett brudd i kabelen til ryggesensoren min Husker ikke hvilken ledning som godset, men etter å ha fjærnet hele kabelen og bestilt ny har bilen ikke så mange hickups som før Bilen oppfører seg nå greit bortsett fra at airbaglampen av og til lyser Ofte begynner taklyset(skjer ikke altid) å lyse samtidig og at servoen blir tung(skjer meget skjeldent) Aquarius skrev Nøkkelbryterfeilen som noen har påpekt tidligere, kan forårsake at et eller flere av disse releene blir liggende inne og forsyne komponenter som skulle vært spenningsløse(med strøm). Etter noen år kan også releene "henge" pga brente kontakter. Denne skal jeg få byttet så snart det blir enda litt mildere i været Da er den eliminert Virker alt som det skal da vil jeg koble på den nye ledningen til ryggesensoren Virker alt da vil jeg gå på GM3 modulen Får jeg da inn alle elektriske komponenter og funksjoner gjennstår det bare å få overhalt eller byttet GM3 enheten. Da bør min bil være i orden med hensyn på det elektriske. Ny glider i skinnen på førersiden etter litt tvungen åpning av vinduet en kald dag så er det bare tekniske ting igjen før jeg har tilbake min gamle gode E39 Nå er det bare å vente på litt mildere vær Noen som kan vise til en DIY på å ta av døtrekket framme? Etter å ha sondert terenget for en nyere F11 530 har jeg funnet ut at jeg vil prøve å koste på E39ern og holde den i ship shape noen år til- Viktigere for meg å bruke lav rente til å gjøre meg(mest mulig) gjeldfri istedenfor å hive meg på ett bilkjøp som vil virke negativt på min pensjonisttilværelse. E39 eren grei bil i enda noen år tror jeg.
  5. Er BARE cylinderen som må byttes da! Klarer desverre ikke å laste opp bilder fra mobilen min pga "HOPPEMUS" som ødela en opplasting til PCen Er gjort i en fei Ringen drar du bare rett av
  6. Hva er ødelagt da? Skal du kun bytte låsecylinderen skal du kun bytte den og ikke støtfangeren bak for å si det slik. Ringantennen drar du bare av den gamle og setter på den den nye låsen til slutt. Får ikke lastet opp bilder fra HTCen min desverre. EASYFIX DETTE ALTSÅ såframt ikke det er ødelagt noe mer enn bare cylinderen. P
  7. Bilen er fra 8mnd 96 by the way. Spa ivei. Bilder av hjulbuer, kanaler, motorrom og dasj er viktig Også bulker og riper iom at jeg har tenkt å bruke bilen. P
  8. Hvor sitter GM3modulen? Er ikke mye å skrur på E39.
  9. jeg ville tippe på ett par ting å prøve her. En grundig sjekk av fukt i gulvet under passasjerstolen. Ev ta den ut for å sjekke koblingspunkter og ledninger. Jeg ville også sjekke ledningen til bakluken spesielt grundig. Var ett stort problem på E34 og er vel ett problem på e39 OGSÅ til tross for at det er betydelig bedre enn på 80/ 90 talls femerne. Jeg har gått etter og sjekket: Starter Koblingspunkter på dynamo til setene baklukevisker/varmetråder Alle dysekoblingene Byttet hjerne og reprogramert denne Byttet komfortreleet to ganger(siste gangen ble det mye bedre) Ikke sjekket dørkontakter enda(vårjobb) Skal bytte sluttstykket i tenningslåsen Har kjøpt inn dette(samme relee som på E46 by the way), men jeg er så sofatung for tiden Burde ikke være umulig å finne denne strømtyven Bilen min er blitt mye bedre, men kan plutselig være åpen på morgenen Det pleier da å være ett sikkert tegn på at jeg skal ta bussen på jobb den dagen
  10. Tannstang med kort styring fra 3.0 m3 osv. Noe for Alpina B3 prosjektbilen min? Pris?
  11. Byttet reim på min 13 år gamle E39 for trekvart år siden(kjøpt lokalt). Første reimbytte og ble gjort da jeg syntes det var på tide. 260'km Den nye snappa her om dagen under en kaldstart. Tok med seg lillereima til ACen også. Faens til smell Jeg trodde ett hjul satt i is og kjørte videre, men merket jo bortfall av servoen etter noen hundre meter, Rakk desverre å kjøre 1KM før ladelampa lyste og jeg tok tegningen om at reimene var røket(stressa og for sen til jobb). Begge reimer ungefähr 600spenn på Torshov og TARA; Jaguarservice tok 1600kr for å bytte den mens jeg ventet. Neste bil: Range Rover, Mnja, kanskje ikke det. KM nå er 263600. Ny reims levelengde ca 4000km. Alt var vel ikke bedre før, men levetiden her var vel så som så P
  12. Ikke tenningslåsen med BAKSTYKKET til tenningslåsen. Valeo Delenr:02 Ignition switch 1 61326901961 $80.19 Denne behøver ikke å være defekt etter hva jeg forstår. Bare slitt. Fortsatt tro på at taktrekket må ned og ledningene skjøtes ved hengselet på min 530 dat skal den bli bra. Har skiftet viftemotstand to ganger hos Furubakken A/S på Bekkestua uten at det hjalp. Mest irriterende bortsatte fra taklys og servokutt er det at min av og til låser seg opp. Denne sitter i E46 også ifølge GEIR OVE på Koed. De tar ca 400 for en brukt og har to, tre stykker inne som er hyllevare.
  13. Har holdt på med det samme selv og måtte kjøpe nytt batteri i går. GÅR TO rykter rundt dette når det gjelder tapping av batteri som det kanskje er verdt å se nærmere på: Påstand 1: når sluttstykket bak tenningslåsen begynner å bli slitt, gir dette uforklarlige strøm og spenningsproblemer som at coupelyset kommer på og går av i utide og at servoen plutselig blir tung og lysene i og utenfor bilen "blafrer" +++. Ledningsnettet til bakluke og da spesielt på touring knekker ved hengslelet pga den ekstreme bøyen det får når luken blir åpnet fører til kortslutninger og små krypstrømmer. Begge disse problemene hadde jeg med fruens 525tdsa(94), 525IX aT fra 91, 530 dat(99m) og minst to sedaner. Noe å se nærmere på? P
  14. Påstand i en dagsavis denne uke om at lese og skrive(regneferdighetene) er oppadgående i den Norske skole er herved avkreftet
  15. Trådstarter skriver: Ring meg på 91 52 59 39 om du vil vite mer om den, er mye å skrive=) Da slipper du å kjøre til Strømstad for å spørre 6 110 innvånare i kommunen om de kjenner Thommas Sc eller til Sarpsborg for å lete i 1723 Sarpsborg som har omtrent 53.000 innbyggere og er Norges tiende største by
  16. Bestilt endel nye deler bla dempere bak og diverse småplukk Siden budene er omtrendt på delebilnivå beholder jeg den som vinterbil
  17. Bumper denne nå. Vil gjerne bli kvitt den før neste snefall da jeg har for mange biler stående. Ny toppakning denne uke foresten etter en aldri så liten varmgang da viskoseclutchen sluttet å virke under køkjøring. Kom på 9000 kr på Fornebu Auto Lav KM på denne og med nyoverhalt motor skulle det være mye bil igjen og ett greit prosjekt GI BUDMye deler følger med
  18. Hva ble gjort da? Mye skader utover lager med tanke på veiv osv? Ergelig slikt, men dere har vel fikset motoren nå? Desverre egenerfart dette. P
  19. Km eller miles Stand på motor, kasse og dif. Servicehefte på denne? Legger du ut BILDER, spes av motorrom her eller på pm? Kjørbar?
  20. Ingen som skal ha en topp automatkasse med alt komplett med hjerne el nett konverter pedalsett girspak i tre ++.?
  21. pedro

    *Steng*

    Mulig GS bildeler har en slik. Sjekk brukte felger, da jeg mener de hadde to stk Alpinafelger inne en fram og en bakfelg
  22. Mener jeg har ett slikt hvis jeg ikke har pælma det. Har du noe nr på dem Innpress størrelse delenr osv så kan jeg kikke i kjelleren etter det
  23. Hei DVS at du har solgt eller IKKE selger tlf opplegget? Har mistet min tlf og er på jakt etter en ny. MVH P
×
×
  • Opprett ny...